freddie Postat 8 augusti 2004 Dela Postat 8 augusti 2004 (redigerat) Hej! Är det nån som sitter på ett M-AUDIO DELTA 1010 LT? Är jäklit sugen på ett sånt. Bra pris & ingångar. Tycker bara att det verkar en aning för billigt... Hade vatt sjysst om nån användare av detta kort ville berätta lite om det 🙂 Tack Redigerat 5 september 2007 av Olsberg Tydliggjorde rubrik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
classic Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 Det här kortet har varit uppe för diskussion ett flertal gånger här på forumet. Sök och du hittar många svar. Annars kan jag säga att det är ett bra kort för de pengarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 (redigerat) Tja! Jag har använt detta kort i ca 8 månader, och det har fungerat klockrent. Det som jag saknar dock är någon slags förlängningskabel för in/ut-gångarna, har letat men ej funnit nån. vad vill du veta? Har inte så mycket erfarenhet av de inbyggda pre-amp´s:en. (XLR) kontakterna. Mycket står ju på deras hemsida. M-Audio hemsida // Sounden Redigerat 9 augusti 2004 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vonFulvuck (oregistrerad) Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 Har också använt det ett bra tag nu. Jag tycker det funkar finfint, har dock inte heller testat de inbyggda preamparna.. Jag är iaf mycket nöjd med kortet..! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 Jag har använt kortet i typ ett år, och jag har aldrig ångrat mitt köp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 Undrar om inte Admin orkar lägga ihop en massa ljudkortstrådar till en så slipper vi så många olika som ligger och dräller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Går det att ha dubbla M-audio delta 1010lt i en PC? Hur ufnkar det i ett program för att få in alla kanaler, går det överhuvud taget att spela in på alla kanaler samtidigt? Då har man juh mumsiga 16 kanaler att använda! MVH /Feffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pär Ekberg Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Hej! Det är inga problem. Köp till en kort SPDIF kabel. Du syncar korten med SPDIF. Du kan ha upp till 4 st. Deltakort i samma system. (alla kort med SPDIF) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 måste man sätta nåt kort på master eller slave elelr fixa spdif det själva!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 Hej! Det är inga problem. Köp till en kort SPDIF kabel. Du syncar korten med SPDIF. Du kan ha upp till 4 st. Deltakort i samma system. (alla kort med SPDIF) Tak för hjälpen, då vet jag vad för kort jag ska köpa då. börjar mett ett kort men tänkte i framtiden o så 😉 JObbar du på luthman? en polare jobbar på lagret där 🙂 Junkan heter han.... ajja tack för informationen! =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pär Ekberg Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 måste man sätta nåt kort på master eller slave elelr fixa spdif det själva!? Nja. Man måste sätta SPDIF ut på masterkortet. Och SPDIF in på Slaven. (hamnar oftast i ordningen de sitter i datorn) Sen måste man byta till Spdifsync i M-Audio kontrollpanel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pär Ekberg Postat 31 augusti 2004 Dela Postat 31 augusti 2004 JObbar du på luthman? en polare jobbar på lagret där 😆Junkan heter han.... Japp jag jobbar där. Känner Junkan. Skall hälsa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
feffe (oregistrerad) Postat 3 september 2004 Dela Postat 3 september 2004 JObbar du på luthman? en polare jobbar på lagret där 🙂Junkan heter han.... Japp jag jobbar där. Känner Junkan. Skall hälsa! Så får du säga att han ska fika med mig o hjälpa mig med lite studio saker, o be han ta med min splash cymbal inklusive L-Roden (haha) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tinollas (oregistrerad) Postat 6 maj 2005 Dela Postat 6 maj 2005 Hej! Jag är färsking i detta forum. Sysslar med folkmusik (spelar fiol) och har ganska nyligen införskaffat ett stycke dator. Kan datorer bra men är rätt ny på alla ljud fackuttryck 😛 Har qubase sx och kör med det interna ac97 kortet. Det har funkat hyfsat hittills men jag funderar på att investera. Jag såg också att m-audio sänker priserna. Har en kompis som använder ett Delta 66 kort och är nöjd med det. Jag kikade på det här Delta 1010LT, den billigare varianten. Är det nån som har erfarenhet av just den. Vad som är bra/dåligt osv. Priset verkade ju överkomligt ca 2 lakan. Väldigt tacksam för svar mvh Tinollas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zatri Postat 6 maj 2005 Dela Postat 6 maj 2005 Jepp, använder Delta 1010LT. Det har fungerat ypperligt bra faktiskt. Det enda inte är så förtjust i är XLR-ingångarna (2st) eftersom de inte har fantommatning: Det känns som slöseri med ingångar eftersom nästan alla mina micar kräver fantomström. Jag trodde jag skulle sakna 1010:s frontpanel, men det visade sig att det inte blev så mycket donande med rca-kablarna när de väl var på plats i mixer, synthar osv. Summering: Köp! Prisvärt som sjutton och har fungerat prima för mina produktioner. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benke Postat 7 maj 2005 Dela Postat 7 maj 2005 Har oxå bra erfarenheter av mitt 1010lt. Krånglar aldrig (som mitt betydligt dyrare digi002r gör allt som oftast). Litet minus till sladd-piskorna, om man som jag har datorn i en garderob blir det jäkligt omständigt varje gång man ska koppla om något. Annars mycket prisvärt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bjorkman Postat 7 maj 2005 Dela Postat 7 maj 2005 Ja har oxå bara bra saker å säga...har kopplat de mästa till mixer, och om ja ska koppla in nått så görs de via mixer... har lite till å fixa innan ja är helt klar me kopplingarna..men har hunnit provat kortet ganska mycket och är helt nöjd för de priset... ända nack delen är att det är ett näst in till trassel bakomdatorn...men när allt är klar märkar ja ju inge mer me de.. 😉 rekomenderas varmt... 😄 Ha de...///Björkman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kirre777 Postat 7 maj 2005 Dela Postat 7 maj 2005 Kan bara hålla med ovanstående. M-audio har ju den goda smaken att producera bra och stabila drivrutiner vilket är minst lika viktigt som kvalitén på kortet enligt min mening. //Christian Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tinollas (oregistrerad) Postat 8 maj 2005 Dela Postat 8 maj 2005 Tackar ödmjukast för informationen 🙁 mvh Tinollas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
vaguely Postat 6 juni 2005 Dela Postat 6 juni 2005 Jag har nu tänkt köpa ett M-Audio Delta 1010LT, men vad använder man 10 paralella utgångar till undrar jag bara? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 6 juni 2005 Dela Postat 6 juni 2005 Om man vill mixa signalerna externt, typ analogt mixerbord? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jivegard Postat 6 juni 2005 Dela Postat 6 juni 2005 (redigerat) Jag har ett M-Audio 1010LT-kort till salu. I perfekt skick med kartong å alla tillbehör. Nypriset är ju 1995kr. Jag säljer det för 1200kr. Kan skickas mot postförskott. Edit: S Å L T Redigerat 6 juni 2005 av jivegard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 6 juni 2005 Dela Postat 6 juni 2005 Eller för att mixa surround där man behöver ett gäng utgångar. Kan också vara bra för att köra externa effekter eller skicka lyssning till musiker. Jag förstår dock inte varför det finns ett flertal ljudkort med fler utgångar än ingångar men däremot nästan inga ljudkort med fler ingång än utgångar. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stolle Postat 6 juni 2005 Dela Postat 6 juni 2005 Precis Majken! Mina bandkamrater behövde just ett sånt ljudkort. Spela in trummor och mixa allt i datorn via studiomonitorer. Det givna vore ju att tillverka ljudkort med en 8 - 10 ingångar och 2 utgångar. Framtida affärsplan? 🙂 Det blev att dom fick köpa ett 1010LT som ju iofs funkar alldeles utmärkt. Alla dessa utgångar känns lite överflödiga i dagsläget dock. Lycka till med kortet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 6 juni 2005 Dela Postat 6 juni 2005 Om man skiftade om ingångarna på ett ljudkort med 8in och 8ut så att det blev 12in och 4 ut så hade det funkat perfekt för att spela in trummor med slaskgitarr och bas och ändå ha möjlighet att skicka lyssning till musikerna. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chroffa (oregistrerad) Postat 19 juli 2005 Dela Postat 19 juli 2005 Är micförstärkningen på Delta 1010LT tillräckligt för en kondensatormic med phantommatning? 48v lr vad det ska va.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 19 juli 2005 Dela Postat 19 juli 2005 (redigerat) Hej 1010LT:n har ingen phantommatning (48v), du måste ha ett extern ström, el batteri. Det går att ställa mickförstärkningen i olika lägen på kortet med hjälp av jumprar. Redigerat 19 juli 2005 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chroffa (oregistrerad) Postat 19 juli 2005 Dela Postat 19 juli 2005 Hej1010LT:n har ingen phantommatning (48v), du måste ha ett extern ström, el batteri. Det går att ställa mickförstärkningen i olika lägen på kortet med hjälp av jumprar. okej, men vad menar du med att jag kan ställa mickförstärkningen i olika lägen på kortet? vad kan jahg göra då med det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 19 juli 2005 Dela Postat 19 juli 2005 (redigerat) Hej! Sounden hävdade: "Det går att ställa...med hjälp av jumprar." Replik till Sounden: Måste det vara långärmade? 😄 Allvarligt, jumprarna som åsyftas är nog små små spakar inuti/på kortet som kan sätta i olika lägen, varefter kortet beter sig i enlighet med dessa fysiska inställningar. Gör dock inget förrän du är säker! Fråga support/affär! :musik Redigerat 19 juli 2005 av musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chroffa (oregistrerad) Postat 20 juli 2005 Dela Postat 20 juli 2005 Allvarligt, jumprarna som åsyftas är nog små små spakar inuti/på kortet som kan sätta i olika lägen, varefter kortet beter sig i enlighet med dessa fysiska inställningar. Gör dock inget förrän du är säker! Fråga support/affär! 😉 :musik Så jag skulle om jag visste vad jag höll på med kunna ställa in 48v? vad finns det för bra ljudkort som har phantommatning inbyggt? är det vanligare och mer prisvärt att köra ett kort utan phantommatning och sedan köra mickförstärkare separat istället för ett kort med det inbyggt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.