Jump to content
Annons

Importerade miditracks


Renfield

Recommended Posts

Annons
Har spelat in två spår i Reason som jag sedan exporterat till Cubase som en midifil. Det har inte varit något problem att öppna den i Cubase och enligt staplarna är det ljud i filen men det hörs inget. Vad har jag gjort för fel?

Jag utgår från att du har kopplat på ett vst instrument på filen..Jag har skickat mer än en midifil över nätet,och det har aldrig varit nåt problem..Kanske finns det en hake mellan två olika inspelnings program?

Någon annan kanske har svaret? Mycket intressant att veta ifall man stöter på problemet i framtiden..

Help us both please..

Mvh

harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

När du importerar midifilerna måste du ju lägga till ett VST-Intrument för rätt kanal också, det antar jag att du gjort?

Staplarna rör sig nämligen utan att du lägger in instrumentet.

För utan intstrumentet så skickas ju bara midisignalerna ut (staplarna rör sig) , men programmet fattar ju inte att det är en tex synth som ska spela midispåret.

Det är det enda jag kan tänka mig är felet ?

Och om du lägger in midifilerna på olika spår, se till att du sätter instrumentet på CHANNEL 1 ... en del synthar måste köras på channel 1.

Det är tipsen jag kan komma med just nu.

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...