El Hadji (oregistrerad) Postat 28 december 2006 Dela Postat 28 december 2006 Nån som har koll på onlinebutikerna? Isåfall undrar jag om vet var man hittar Korg's Legacy Collection till bästa pris - och från en stabil butik som levererar när de ska osv. Saknar min gamla Polysix'a så en mjukvaruvariant (och lite andra gamla godingar) är ju inte helt fel... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 28 december 2006 Dela Postat 28 december 2006 Jag vet inte riktigt om thomann är billigast på denna plugg, men de burkar ju överlag vara billiga. De säljer den för 1458 kr http://www.thomann.de/thoiw5_korg_legacy_c...d_prodinfo.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 29 december 2006 Dela Postat 29 december 2006 Jag vet inte riktigt om thomann är billigast på denna plugg, men de burkar ju överlag vara billiga. De säljer den för 1458 kr http://www.thomann.de/thoiw5_korg_legacy_c...d_prodinfo.html Den du länkar till är Legacy "Digital Edition" - vilken enbart innehåller Wavestation och M1 (dvs saknar MS-20, Polysix och inte minst MS-20controllern). Den som El Hadji efterfrågar är första versionen av Legacy Collection som innehåller MS-20, Polysix, Wavestation och MS-20-controllern. Den har utgått sedan länge ur sortimentet. Men jag köpte mig faktiskt ett ex igår - Musikbörsens sista ex som stått som demoexemplar (knappt använd). 1495 spänn! Inte illa för en pryl som retailade på 5950 när den kom. Den låter riktigt bra - och bara controllern (med sitt klaviatur, 35 rattar samt patchbay) är värd betydligt mer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 OKej jag förstår, you lucky bastard Men så de säljer inte den "bästa" verisonnen längre, utan säljer bara denna lättare variant 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Har den utgått? 🙂 Typiskt mig att vänta så länge att den inte finns längre. Jaja.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Har den utgått? 🙂 Typiskt mig att vänta så länge att den inte finns längre. Hmm. Jag kan ha missförstått det - för Musikbörsen har den fortfarande i sin onlinebutik (då till det officiella nedsatta priset 1995 - också ett jättebra pris). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 de bästa är ändå o köpa beggat.. går o fåtag pådet riktigt billigt!! jag tex. betalade 1200!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 (redigerat) Ja det var som fan, ska man slå till nu på direkten kasnke så den inte hinner ta slut 🙂 Edit: Jag la en beställning nu iaf, kunde inte låtabli Redigerat 30 december 2006 av Exil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Köpte vad som enligt killarna på börsen i malmö var deras sista ex idag (1995:-). Chefen på börsen var förvånad över att de hade någon kvar. Tror att den egentligen utgått. Olalj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Köpte vad som enligt killarna på börsen i malmö var deras sista ex idag (1995:-). Chefen på börsen var förvånad över att de hade någon kvar. Tror att den egentligen utgått. Olalj A jag la ju min beställning den 30 december. Men det verkade ha blivit något strul, och när jag kontaktde de via mail i förrgår, så hade de flera kvar på lager. Och de skulle skicka till mig. Så senast på fredag får jag en avi i brevlådan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Exil, hoppas jag inte snodde åt mig ditt ex... 🙂 Nej då, det tror jag väl inte. Onlinebutiken är nog frikopllad från de fysiska butikerna. Tänkte roa mig med att lägga in den ikväll. Jag har läst lite men är lite oklar på om den läggs in som ett eller tre (fyra?) vst-instrument. Någon som vet? Har lagt in hypersonic 2 och battery 3 tidigare och lade in dem i cubase mappar för synthar respektive trummor istället för den "övergripande" vst-plugin mappen. Innebär det några problem att göra samma sak med legacy? (kanske otroligt korkad fråga men om man inte vågar ställa sådana lär man sig inget) Olalj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Exil Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Installationen brukar väl sköta det mesta själv? Sätt i skivan/skivorna och installera efter instruktionsboken eller readme-filen. Ska nog inte vara något problem! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.