Jump to content
Annons

Spela fel - Göra om


Ljunghusen

Recommended Posts

Annons
Om jag råkar spela fel medans jag spelar in vill jag inte trycka på stop, ta bort ljudfilen, sätta tillbaks markören där jag vill börja spela in och sen trycka på record.

Jag vill bara klicka på en knapp på tangentbordet och sen köra igen, går det?

Nej det tror jag inte, men stop ctrl+z stop gör det du vill göra på tre knapptryckningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trycker på tangentbordet.

Space: Stannar inspelningen

Delete: Tar bort inspelningen med fel i

1 på numerpaden: Till högra loctatorn

* på numpaden: Spela in igen

Tar inte längre än en sek att vara igång igen, har aldrig tyckt om metoden med ctrl Z. Den åtgärden är inte konstant, utan ångrar det senast gjorda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trycker på tangentbordet.

Space: Stannar inspelningen

Delete: Tar bort inspelningen med fel i

1 på numerpaden: Till högra loctatorn

* på numpaden: Spela in igen

Tar inte längre än en sek att vara igång igen, har aldrig tyckt om metoden med ctrl Z. Den åtgärden är inte konstant, utan ångrar det senast gjorda.

Stop och stop igen flyttar en tillbaks dit man började om man inte satt ut locatorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar inte längre än en sek att vara igång igen, har aldrig tyckt om metoden med ctrl Z. Den åtgärden är inte konstant, utan ångrar det senast gjorda.

Jag har fått för mig att (om man spelar in audio) Cubase sparar filen i nån audiopool om man bara trycker delete. Därför brukar jag ta ctrl-z. Jag är väldigt osäker på detta så någon som kan det får gärna berätta hur det ligger till 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bra att loopa och spela in samtidigt, när man gör detta är det bara att spela in tills man e nöjd. När du sedan trycker på stop så sparas den senaste tagningen. Det finns även macron som man kan programera till att göra det du vill med bara ett tryck. Använder inte själv det men det står utförligt i manualen 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar inte längre än en sek att vara igång igen, har aldrig tyckt om metoden med ctrl Z. Den åtgärden är inte konstant, utan ångrar det senast gjorda.

Jag har fått för mig att (om man spelar in audio) Cubase sparar filen i nån audiopool om man bara trycker delete. Därför brukar jag ta ctrl-z. Jag är väldigt osäker på detta så någon som kan det får gärna berätta hur det ligger till 😕

Jupp..de hamnar i poolen. Och där får de ligga tills man tömmer den när projektet börjar bli färdigt. Skönt att ha kvar alla filer ifall man skulle behöva något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar inte längre än en sek att vara igång igen, har aldrig tyckt om metoden med ctrl Z. Den åtgärden är inte konstant, utan ångrar det senast gjorda.

Jag har fått för mig att (om man spelar in audio) Cubase sparar filen i nån audiopool om man bara trycker delete. Därför brukar jag ta ctrl-z. Jag är väldigt osäker på detta så någon som kan det får gärna berätta hur det ligger till 😄

Jupp..de hamnar i poolen. Och där får de ligga tills man tömmer den när projektet börjar bli färdigt. Skönt att ha kvar alla filer ifall man skulle behöva något.

Jo, om nu projektet nån gång "börjar bli färdigt" 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar inte längre än en sek att vara igång igen, har aldrig tyckt om metoden med ctrl Z. Den åtgärden är inte konstant, utan ångrar det senast gjorda.

Jag har fått för mig att (om man spelar in audio) Cubase sparar filen i nån audiopool om man bara trycker delete. Därför brukar jag ta ctrl-z. Jag är väldigt osäker på detta så någon som kan det får gärna berätta hur det ligger till 😄

Jupp..de hamnar i poolen. Och där får de ligga tills man tömmer den när projektet börjar bli färdigt. Skönt att ha kvar alla filer ifall man skulle behöva något.

Jo, om nu projektet nån gång "börjar bli färdigt" 😆

Precis, det har ju aldrig hänt hitills.

Joförresten när jag spelar in andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar inte längre än en sek att vara igång igen, har aldrig tyckt om metoden med ctrl Z. Den åtgärden är inte konstant, utan ångrar det senast gjorda.

Jag har fått för mig att (om man spelar in audio) Cubase sparar filen i nån audiopool om man bara trycker delete. Därför brukar jag ta ctrl-z. Jag är väldigt osäker på detta så någon som kan det får gärna berätta hur det ligger till 😄

Jupp..de hamnar i poolen. Och där får de ligga tills man tömmer den när projektet börjar bli färdigt. Skönt att ha kvar alla filer ifall man skulle behöva något.

Jo, om nu projektet nån gång "börjar bli färdigt" 😆

Fullt förståligt. Har ingen låt jag kan kalla klar, alla är under progress.

Frågan är om det är för att man aldrig är nöjd eller för att man ska ha en ursäkt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev tvungen att flika in här..

Min bästa låt enligt samtliga i min omgivning,inklusive mina gitarr polare blir aldrig "klar".Min kvinna tjatar och tjatar,gör den färdig,polarna gnäller..är den klar? allt är lagt på den,jag har bara mixningen kvar.Men jag drar på det av nån underlig anledning..Jag tycker att jag blir bättre och bättre på mixning,så jag väntar lite till.Vidare så köper man nya pluggar och vst instrument som låter lite bättre hela tiden,och då måste man givetvis testa dom på "LÅTEN"..Det hela är som en förbannelse.Så fort man investerar i nåt nytt,så måste man mixa om hela produktionen - känns det igen? 😄

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...