Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Brorsan fick nybörjarelgitarr i juklapp, med en liten mesig skitförstärkare som inte gör något vettigt ljud.

Han har sagt att han tänker skafa en annan, och då är det väl smartast att köpa en begagnad, am i right?

Såg en länk till nån sida med bara begagnade musikistrument här innan, vore superbra om man kude få lite råd. Får gärna kosta under tusenlappen, behöver inte vara något överdrivet, bara så han kan ha lite kul.

Annons
Postat

Begagnatmarknaden är intressant.

Vendolin är nice:

www.vendolin.se

Hederliga Blocket har en hel del att erbjuda också.

Just det ja, http://www.AllaAnnonser.se/ har koll på större delen av svenska annonsmarknaden kom jag just på. Kombinationssöksite.

Vill du utöka ännu mer kan du kolla runt hos musikaffärer, de brukar ha begagnade grejer också.

Annars... kolla billiga europeiska siter och se vad de har för nypris på sina grejer. Ibland kan man få saker supermycket billigare utanför Sverige.

Fenomenala www.prisjakt.se har koll på en enorm hög med prissatta varor i sverige, i deras sökregister finns även ett flertal musiksiter med. Siten söker även igenom Europa, men då måste du klicka på EU-flaggan eller vad det nu är för att få EU-priset.

Vissa musikaffärer har begagnatavdelningar också. Ring till dem nära dig och kolla vad de har i din prisklass.

Lycka till!

Mvh Viktor

Postat

Vad är en mesig skitförstärkare för dig?

Har svårt att tro att du får en bättre för tusenlappen, men vet inte vad han har.

Vill du ha med effektenhet, annars är Peavey Rage 158 en klassisker (1000kr ny). Enkel och hållbar, dock bara två kanaler (clean och dist).

Söker ni något att växa kan den duga länge i hembruk om man skaffar lite pedaler senare, vet en grym gittarist som använder fortfarande sin pod och 158. För klen för replokaler.

Är effekter ett måste och den ska kosta under tusenlappen så ett brett förslag Behringer ultraroc GX 110. Sett sådana gå för 700 kr på blocket. Det är 30watt med massa roliga effekter som flanger, chorous, tonlägeändring och annat skoj. Jag lärde mig spela på en sån och är mycket nöjd.

Postat
Är effekter ett måste och den ska kosta under tusenlappen så ett brett förslag Behringer ultraroc GX 110. Sett sådana gå för 700 kr på blocket. Det är 30watt med massa roliga effekter som flanger, chorous, tonlägeändring och annat skoj. Jag lärde mig spela på en sån och är mycket nöjd.

<Off Topic>

Äsch, guldsked i mun.....

Själv fick man kämpa med en 10 W FBT dom första åren. Utan effekter och en ospelbar OPUS Les Paul-kopia. :rolleyes:

</Off Topic>

Postat

<Off Topic>

Äsch, guldsked i mun.....

Själv fick man kämpa med en 10 W FBT dom första åren. Utan effekter och en ospelbar OPUS Les Paul-kopia. 😄

</Off Topic>

Guldsked i mun? Den köpte jag av lönen när jag var 19, jag börja väldigt sent med musik.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.