Mantel Postat 8 augusti 2004 Postat 8 augusti 2004 Nu när man äntligen har anlänt från semestern så tänkte jag köra lite cubase. instalerat och klart. Men vad händer? någon som vet nått? Såhär lyder det: Syncrosoft POS error message An error has been signaled by the protected object server Application CubaseSX has caused the error No protection divice conected Connect the divice and click OK to retry Click cancel to abort 😆
Lundin Postat 8 augusti 2004 Postat 8 augusti 2004 Kopplar du in hårdvarunyckeln i usb porten därbak på datorn ska du se att allting rullar igång.. 😆 Cubase hittar alltså inte hårdvarunyckeln under uppstart... sitter dongeln i kan du kolla i enhetshanteraren i Windows att den finns registrerad över anslutna enheter.. annars kan du plocka ut hårdvarunyckeln, boota om datorn och sen stoppa i den igen när Windows har laddat klart, så brukar " hittat en ny enhet, ansluter..bla...bla...bla.." komma upp.. lycka på
Mantel Postat 8 augusti 2004 Trådstartare Postat 8 augusti 2004 Vadå, nu fattar jag noll. Måste jag ha någon pryl inkopplad i usb´n för kunna starta cubase? Det jag vill göra är att spela in med en sketen mic rakt in i ljudkortet. förklara mister.
Claes Holmerup Postat 8 augusti 2004 Postat 8 augusti 2004 Om man KÖPER programmet, så medföljer ett hårdvarulås, som utgör skydd mot piratkopiering... Detta hårdvarulås kopplas in i en USB-port. 🙂
Danny Cort (oregistrerad) Postat 8 augusti 2004 Postat 8 augusti 2004 (redigerat) ...eh...fint väder idag... Redigerat 8 augusti 2004 av Danny Cort
Mantel Postat 8 augusti 2004 Trådstartare Postat 8 augusti 2004 gahh! lite pinsamt. kan man på något sätt komma förbi den spärren? Jag har för mej att för ungefär 1 år sedan att jag tankade cubase och att jag fick igång det. Har jag ett dåligt minne?
Claes Holmerup Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 😕 Du har väl missat cracket... En bra variant är annars att köpa ett original. Frågan är om du verkligen behöver SX - det finns ju versioner från 1500:- och uppåt - och du vinner ett renare samvete på det sättet... 🥰
Mantel Postat 9 augusti 2004 Trådstartare Postat 9 augusti 2004 Jag har inte riktigt fått bukt med Sx och SL och hur många det är, vilket är bäst och sämst? vad är skilnaden?
Claes Holmerup Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 Jag har inte riktigt fått bukt med Sx och SL och hur många det är, vilket är bäst och sämst? vad är skilnaden? De som finns är SE, SL och SX. Skillnaderna i funktioner hittar du här: http://www.holmerup.biz/produktsidor/stein...ison_en_35K.pdf
Mantel Postat 9 augusti 2004 Trådstartare Postat 9 augusti 2004 sceishe! pdf, inte min grejj, men tack ändå claes. Ditt miktest är guld värt! Nå blir det off topic. Om du skulle köpa en mick för ungeför 1000 lappen, vad skulle du köpa? Jag micka acc gura och sjunga lite.
Claes Holmerup Postat 9 augusti 2004 Postat 9 augusti 2004 sceishe! pdf, inte min grejj, men tack ändå claes. Ditt miktest är guld värt!Nå blir det off topic. Om du skulle köpa en mick för ungeför 1000 lappen, vad skulle du köpa? Jag micka acc gura och sjunga lite. Har du inte Acrobat Reader, så kan den hämtas på http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html ... 😕 Kul att du gillar mictesterna. Runt 1000:- rekommenderar jag tveklöst Studio Projects B1. Det är den mic i den lägsta prisklassen som har imponerat mest på mig - och numera följer det dessutom med en elastisk upphängning, så nu är den ännu mer prisvärd. 🥰
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.