Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har tänkt utöka mitt stråkbibliotek, jag har just nu Vienna Solo Strings. Är supernöjd med det, men saknar lite maffigare stråkar och därför har jag tänkt att kompletera med Vienna Chamber Strings. Men det finns två olika varianter.

Först Standard edition

http://www.thomann.de/thoiw5_artikel-191961.html

Sen så har vi giga/Exs versionen.

http://www.thomann.de/thoiw5_vsl_chamber_s...s_prodinfo.html

Jag köpte mina solo strings i giga/exs, och kör de i min EXS24. Men det som slår mig är att den är dyrare än Standard edition. Man tycker ju att den borde vara dyrare eftersom man då får med en plug in till hela paketet. I giga/Exs verisonen får man ju bara alla samplingar. Det borde ju avra billigare?

Någon som har koll på vilken som egentligen är bäst? Och ska jag den här gången spara några hundralappar och köpa standard edtition, för det är ju samma innehåll.

Annons
Postat

Hej. Har inte svar på dina frågor men det verkar vara schyssta grejor! Jag har kört HQ orchestral som tyvärr inte finns att köpa längre. Edirol är det. Skulle vara roligt att få veta lite mer om hur du använt dig av de andra orkesterpluggarna.

mvh emil

Postat

Hej Emil!

Tyvärr har jag inte använt några orkester-pluggar. Eller jo jag har testat East West Gold Edition ett tag. Men jag tyckte in om den någon speciellt, särskilt eftersom stråkarna redan hade ton med reverb. Jag vill ha de så torra som möjligt så man kan skapa sitt egna sound. Men min lärare har suttit och jobbat mycket med Vienna bilbiotek. Vet inte riktigt vilke. Men det är säkert någo stort proffsåaket som kostar skjortan. Han är iaf helt såld på det, men det som inte lät bra bar vissa blås-instrument. Men jag tror bannemig det inte går att göra bra blås, inte så det låter helt naturligt iaf.

Men jag har alltså tyvärr inte några speciella erfarenheter av just orkesterpluggar, utan är ute bara efter stråkar, inte nåogn full settning.

Någon som för övrigt har koll på min fråga tidigare? Annars blir det nog att beställa en standard edition denna gång, som omväxling.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.