Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan.

Jag är på jakt efter ett nytt program att spela in i. Jag är ganska grön men kan en del (: Fram till nu har jag användt Acoustica Mixcraft. Men jag börjar växa ur det ;P Så nu undrar jag om det här paketet är prisvärt? http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=2283&artno=164091

Finns det något annat alternativ?

jag gör mest enklare indiepop med lite sköna effekter och sådant trams (; Mkt akustiskt.

Och en fråga till, är tillbehören där bra att ha? Det enda såndant jag behöver är trummor och jag har redan EZdrummer vilket jag antar är bättre än GrooveAgent? Så jag kanske bara ska satsta på Cubase? Jag behöver hjälp (:

Min budget ligger väl runt 2 000 (:

Annons
Postat

När du ändå får med pluggarna är det ett svårslaget pris, men man får mickla ordentligt för att trolla bort soundet från de virtuella bandpolarna..vilket kanske inte spelar så stor roll i ditt fall..men ändå vara värt att ha i åtanke.

Den nedbantade samplern och pianot däremot är ju helt klart användbara..

Uppgradering till C4 Studio kostade ju inte så mycket heller..så när den dagen kommer har de säkert fixat till alla buggar också 😱

Det är ju ett kompetent program för att göra musik i och det som skiljer från den versionen och exempelvis SX 3 är inte så fantastiskt stora.. de viktigaste funktionerna är identiska i programmen och de funktioner som saknas kommer du troligtvis inte behöva förrän du sitter med betalande klienter..

Lycka till

Postat

De medföljande virtuella instrumenten är nedbantade versioner som duger fint i början, men som man nog gärna vill uppgradera efter ett tag... Om du är lite krävande, så kan det då rentav vara bättre att köpa SE och lägga till fullversionerna av vissa väl valda VSTi - men med en budget på ca 2000:- är det förstås ganska besvärligt, eftersom fullversionerna ligger över den summan per styck... 🙁

Postat

Undvik det där paketet, pluggarna är för begränsade för att vara riktigt användbara. Kolla om du råkar ha någon kompis med en Cubase LE licens över och uppgradera till till Cubase SE. Pengarna du får över lägger du på en riktigt bra plugg istället.

Postat
Pengarna du får över lägger du på en riktigt bra plugg istället.

Hmmm .. låt se..men..herrn's budget låg på ganska precist 2000:-..

Kompis LE version: 500:-

Uppgradering: 1495:-

Fullversionsplugg: 5:-

undrar mest vilken fullversionsplugg du syftade på.. 🙁

😄

Postat

😄

Uppgradering LE->SE3 795:- på Börsen.

Postat

😄

...och hos alla andra, eftersom det är listpriset på uppgraderingen... 😄

Postat

😄

+ han menar säkert en kompis som fått nån LE licens som han ger bort!?

795:- + 0:- - 2000:- = 1205:- kanske inte en höjdarplugg men i alla fall en början (går säkert att hitta nåt vettigt på beggatmarknaden för den summan)!

Postat

Haha (: tack för alla svaren (:

Tyvärr har jag ingen kompis med en Cubase LE licens.

Alla mina kompisar kör på Mac med logic (:

Nu säger ni olika saker så jag blir förvirrad (:

Men om jag endast köper Cubase för 1395kr på min lokala musikbutik. Finns det någon bra och användarbar plugg någon skulle kunna rekomendera då? (: Som skulle vara användbar till min musik då. Behöver inga metal-pluggar eller liknande (:

Postat
Haha (: tack för alla svaren (:

Tyvärr har jag ingen kompis med en Cubase LE licens.

Alla mina kompisar kör på Mac med logic (:

Nu säger ni olika saker så jag blir förvirrad (:

Men om jag endast köper Cubase för 1395kr på min lokala musikbutik. Finns det någon bra och användarbar plugg någon skulle kunna rekomendera då? (: Som skulle vara användbar till min musik då. Behöver inga metal-pluggar eller liknande (:

Om du inte behöver några synthar, så klarar du dig långt på de medföljande effekterna i Cubase. Det finns en del bra gratiseffekter att komplettera med. Om du vill ha några enklare synthprylar, så finns det också mycket gratis att hämta. Kolla in KVR.

Jag tycker att du skall börja med Cubase SE och sedan köpa till pluggar när du verkligen känner att du behöver det.

Postat

Ytterligare ett tips!

Kanske funderar du också på ett (bättre) ljudkort? Många gånger följer Cubase LE med vid köpet. Då har du möjlighet att testa och gillar du det kan du uppgradera till SE för 795:-

När det gäller pluggar och intrument håller jag med Signert. Det finns massor av roliga, intressanta och bra alternativ som är gratis (kanske det starkaste argumentet till att välja PC/VST).

Lycka till! :rolleyes:

Postat

Okej. Jag kommer nog endast att köpa Cubase SE. Nytt ljudkort har jag inget behov av. Tack för alla svaren tror jag har bestämt mig nu (:

Postat
Okej. Jag kommer nog endast att köpa Cubase SE. Nytt ljudkort har jag inget behov av. Tack för alla svaren tror jag har bestämt mig nu (:

Såg i en annan tråd att SE4 är på gång.

Kanske värt att vänta lite?

Postat

Oj.. jag var mer inne på en uppgradering till C4 studio när jag läste Majken's svar.. och kollade nu att den var brutalt mycket dyrare än 1495:-

Ren och skär svammlerism i sammanhanget.. 🙂

Men fint att det löste sig för Berra_ i slutänden

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.