Jump to content
Annons

Musikbyråns topp-50 plattor

spaceman

Recommended Posts

Annons

Regina Spektor är grymt bra, annars är det knappat att jag har koll på något på den listan.

Jag vet inte, Musikbyrån är ett grymt program när det gäller att hitta musik man inte har så bra koll på men dom snöar in på vidrig musik minst lika ofta som bra. Det är det faktumet att dom verkar älska allt dom gör reportage om som gör programmet så bra(samt att det är duktigt folk uppenbarligen) men jag skulle aldrig ta Musikbyrån som någon slags indikation på vad folk lyssnar på nuförtiden. Man får plocka russinen ur kakan, som alltid.

Dela på andra sajter

Hade 3 plattor på top 5 plus ett antal till men jag tycker listan är extremt likriktad på ett konstlat sätt!!! Ingen edge alls på många av artisterna. Stor avsaknad av extremer från jazz, electronica, postrock ( i och för sig Mogwai's senaste som var hekt ok), hardcore, Black Metal , Dödsmetall eller varför inte en hederlig Hårdrocks platta som Wolfmothers sköna debut!

Här är mina egna favvoplattor 2006:

Tv on The Radio – Return To Cookie Mountain

South – Adventures In The Underground Journey To The Stars

The Knife - Silent Shout

Isis – In The Absence Of Truth

Mastodon – Blood Mountain

Mono – You Are There

Memfis – The Wind-Up

Crowpath – Son Of Sulphur

Celtic Frost – Monotheist

Woven Hand – Mosaic

Satyricon – Now, Diabolical

Sonic Youth – Rather Ripped

Sol Seppy – The Bells Of 1 2

Wolfmother – s/t

Wolves In The Throne Room – Diadem Of 12 Stars

Gorgoroth – Ad Majorem Sathanas Gloriam

Red Sparowes – Every Red Heart Shines Toward The Red Sun

Enter The Hunt – For Life, ‘Til Death, To Hell With Love

Converge – No Heroes

Bronx – The Bronx

Battle of Mice- A Day Of Nights

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.