surikatmamma Postat 28 december 2006 Dela Postat 28 december 2006 Jag tycker att det känns som att mycket på listan bara är med för att det skall visa att de vågar gilla kommersiell musik, för att utmana. Jag kan faktiskt hålla med dig lite om det. Mainstream är ju det nya indie! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 28 december 2006 Dela Postat 28 december 2006 (redigerat) ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ Redigerat 29 december 2006 av DivineCo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DivineCo Postat 28 december 2006 Dela Postat 28 december 2006 (redigerat) ------------------ Redigerat 29 december 2006 av DivineCo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Murdock Postat 30 december 2006 Dela Postat 30 december 2006 Regina Spektor är grymt bra, annars är det knappat att jag har koll på något på den listan. Jag vet inte, Musikbyrån är ett grymt program när det gäller att hitta musik man inte har så bra koll på men dom snöar in på vidrig musik minst lika ofta som bra. Det är det faktumet att dom verkar älska allt dom gör reportage om som gör programmet så bra(samt att det är duktigt folk uppenbarligen) men jag skulle aldrig ta Musikbyrån som någon slags indikation på vad folk lyssnar på nuförtiden. Man får plocka russinen ur kakan, som alltid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
limpan666 Postat 31 december 2006 Dela Postat 31 december 2006 Hade 3 plattor på top 5 plus ett antal till men jag tycker listan är extremt likriktad på ett konstlat sätt!!! Ingen edge alls på många av artisterna. Stor avsaknad av extremer från jazz, electronica, postrock ( i och för sig Mogwai's senaste som var hekt ok), hardcore, Black Metal , Dödsmetall eller varför inte en hederlig Hårdrocks platta som Wolfmothers sköna debut! Här är mina egna favvoplattor 2006: Tv on The Radio – Return To Cookie Mountain South – Adventures In The Underground Journey To The Stars The Knife - Silent Shout Isis – In The Absence Of Truth Mastodon – Blood Mountain Mono – You Are There Memfis – The Wind-Up Crowpath – Son Of Sulphur Celtic Frost – Monotheist Woven Hand – Mosaic Satyricon – Now, Diabolical Sonic Youth – Rather Ripped Sol Seppy – The Bells Of 1 2 Wolfmother – s/t Wolves In The Throne Room – Diadem Of 12 Stars Gorgoroth – Ad Majorem Sathanas Gloriam Red Sparowes – Every Red Heart Shines Toward The Red Sun Enter The Hunt – For Life, ‘Til Death, To Hell With Love Converge – No Heroes Bronx – The Bronx Battle of Mice- A Day Of Nights Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.