Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja hej alltså och god jul till alla. Denna gång har jag verkligen försökt göra en danslåt som liknar vanliga låtar. Slutet är lite avhugget men tanken är att den ska följas av en annan liknande låt. Nå? Är den åtminstone liiiiite vanlig?

* LÅTNAMN: Silverette

* ARTIST/GRUPP: Fredrika Moberg

* GENRE: Eurodance

* LÅTLÄNGD: 4'07"

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5,66 MB

* STATUS: Färdig, tror jag, eller...?

Fredrika_Moberg___Silverette.mp3

Annons
Postat

Tja det låter väl kanske rätt så normalt. Men normalt blir också i mina öron rätt så tråkigt. Det enda som var roligt var voicen. Syntljuden känns inte så lite slitna och melodierna var inte så där fantastiskt inspirerande.

Mixen duger även om jag tycker att ledaljuden dominerar alldeles för mycket. VAr är bastrumman t e x? 🙂

Jag gillar dig mer när du är så där lite utflippad 🙂

Postat

Känns lite som att det är olika ideer staplade på varandra.

Gillar när du börjar sjunga.

Kanske kolla på övergångarna mellan de oika elementen.

Keep on it..

mvh ynot

Postat
Syntljuden känns inte så lite slitna

Tack för svar! Har du tips på ljudkällor som är mer intressanta, eller alltså tips på någon låt med ljud som inte är slitna?

Postat
Känns lite som att det är olika ideer staplade på varandra.

...

Kanske kolla på övergångarna mellan de oika elementen.

Jaa...jag håller nog med. Tyvärr är det väldigt typiskt mig. Jag har aldrig några starka idéer tycker jag utan bara småidéer och när jag kör dem för länge blir det tjatigt tycker jag och då staplar jag småidéer på varandra för jag litar inte på det magra materialet. Tyvärr en brist jag har det här. Du har rätt.

Postat

Även om det inte alls tillhör en genre jag normalt lyssnar på tycker jag det här var riktigt skönt att lyssna på. 03:02-20 blir lite grötigt men rätt gött när den hackande basgången återkommer vid 03:30.

Postat

Detta är inte min genre alls, men visst låter den... ja, vanligt. 😮

Nu kan jag på grund av den sena timmen inte dra upp volymen ordentligt, men den känns ganska basfattig, speciellt om man har i åtanke att det är en danslåt.

Postat
Även om det inte alls tillhör en genre jag normalt lyssnar på tycker jag det här var riktigt skönt att lyssna på. 03:02-20 blir lite grötigt men rätt gött när den hackande basgången återkommer vid 03:30.

Ja, det där med grötighet är också typiskt mig...hmmm kanske beror det på att jag fyller på med olika gröter som har ungefär samma frekvenser, borde kanske lära mig att sprida gracerna lite bättre. Tack!

Postat
Detta är inte min genre alls, men visst låter den... ja, vanligt. 😄

Nu kan jag på grund av den sena timmen inte dra upp volymen ordentligt, men den känns ganska basfattig, speciellt om man har i åtanke att det är en danslåt.

Jag blir glad över att detta kan passera som lite vanligt. Jag trodde att jag helt hade förlorat mig i konstiga ljudexperiment.

Tack för din kommentar om basen! Jag har inte tänkt på det; jag brukar inte ösa på med mycket bas men du har rätt, ska det vara danslåt ska det vara mer sån där hängmattamix, ju. Jag har tagit mixologiserien för en bibel och blivit bokstavstrogen i överkant och skär jättemycket i basfrekvenserna, mest under 20 kHz ju men det slinker säkert med en hel del nyttiga basfrekvenser också!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.