Jump to content
Annons

min första låt i pro tools!

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Bra låt och snyggt framförd.

Jag saknar lite botten överlag och kanske lite mer dynamik. Tycker trummorna är bra men på de ställen där låten är lite mer "ösig" skulle det kunna vara mer driv i soundet.

Kanske något mer instrument som fyller ut lite i det högre basregistret. Nån slags orgel eller piano. Slidegitarr, som yllet nämnde, skulle också vara fint på vissa ställen.

Basen är lite för klonkig. Är den lajnad direkt? Dela upp den på två spår och lägg en amplitube lite distad ganska torrt och krispigt på den ena, skär bas. Den andra skär du diskant på och komprimerar hårt. Balansera mellan spåren för lagom attack och lagomt djup. Det brukar ofta funka bra för mig.

Kanske lite de-esser på sången. Känns lite vass ibland, på sticket tror jag det var..

edit: kör också protools, digi002r 🙂

Redigerat av flintan
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.