Jump to content
Annons

en frÄga

wikked

Recommended Posts

hejsan forumare.

Jag bara undrar en grejj, jag undrar jag skall börja göra hiphop Ă„ dnb e reason rĂ€tt för mig jag kör idag fl studio som trance musik skapande 😎 ..

-ganska sÄ enkel frÄga-

/ ni vet vem

Dela pÄ andra sajter

Annons

Du kan skapa hiphop, dnb, trance, tango, rock och vad du vill med FL Studio. Eller Reason.

Inget av programmen Àr gjorda för en musikgenre. Du klarar dig nog med FL fortfarande.

Dela pÄ andra sajter

Du kan skapa hiphop, dnb, trance, tango, rock och vad du vill med FL Studio. Eller Reason.

Inget av programmen Àr gjorda för en musikgenre. Du klarar dig nog med FL fortfarande.

Men jag menar pÄ att det finns ju mer grejjer till dnb i reason Ässa hiphop och det e enklare med och mer pro .. Jag vet inte om det fiins KÀnda artister som kör fl studio med hiphop Ä dnb ... Reason ser fint ut...

Dela pÄ andra sajter

mer pro

Usch, jag gillar inte det uttrycket. 😎

Det mesta Àr professionellt om anvÀnt rÀtt.

Kör du Drum&Bass i Reason kommer du förmodligen att skaffa samplingsskivan Jungle Warfare och smÀtta rexloopar med Dr.Rex.

Kör du Drum&Bass i FL Studio kommer du förmodligen joxa med Acid-loopar och WaveTraveler.

SjÀlv Àr jag bekvÀm med Reason-tÀnket, jobbar riktigt fort med programmet frÄn idé till fÀrdig produkt och har dumpat mina andra instrument för programmet. Det Àr det som Àr det viktigaste för mig.

Dela pÄ andra sajter

HĂ„ller med Linus, viktigaste Ă€r att du Ă€r bekvĂ€m i programmet. Sist jag kollade, och det var iofs nĂ„gra Ă„r sedan, körde alla"professionella" (har ocksĂ„ svĂ„rt för det uttrycket. Professionell musiker Ă€r man nĂ€r man har musik som huvudsaklig inkomstbringande sysselsĂ€ttning. Venga Boys har musik som huvudsaklig inkomstbringande sysselsĂ€ttning - behöver jag sĂ€ga mer? 😉 ) Dn'B-producenter fortfarande pĂ„ sina gamla Atari-burkar. SĂ„ anvĂ€nd vad du vill, FLoops funkar precis lika bra som Reason eller Live eller nĂ„gon förhistorisk version av Cubase. 🙂

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.