Jump to content
Annons

en fråga


wikked

Recommended Posts

hejsan forumare.

Jag bara undrar en grejj, jag undrar jag skall börja göra hiphop å dnb e reason rätt för mig jag kör idag fl studio som trance musik skapande 😎 ..

-ganska så enkel fråga-

/ ni vet vem

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan skapa hiphop, dnb, trance, tango, rock och vad du vill med FL Studio. Eller Reason.

Inget av programmen är gjorda för en musikgenre. Du klarar dig nog med FL fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan skapa hiphop, dnb, trance, tango, rock och vad du vill med FL Studio. Eller Reason.

Inget av programmen är gjorda för en musikgenre. Du klarar dig nog med FL fortfarande.

Men jag menar på att det finns ju mer grejjer till dnb i reason åssa hiphop och det e enklare med och mer pro .. Jag vet inte om det fiins Kända artister som kör fl studio med hiphop å dnb ... Reason ser fint ut...

Link to comment
Dela på andra sajter

mer pro

Usch, jag gillar inte det uttrycket. 😎

Det mesta är professionellt om använt rätt.

Kör du Drum&Bass i Reason kommer du förmodligen att skaffa samplingsskivan Jungle Warfare och smätta rexloopar med Dr.Rex.

Kör du Drum&Bass i FL Studio kommer du förmodligen joxa med Acid-loopar och WaveTraveler.

Själv är jag bekväm med Reason-tänket, jobbar riktigt fort med programmet från idé till färdig produkt och har dumpat mina andra instrument för programmet. Det är det som är det viktigaste för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Linus, viktigaste är att du är bekväm i programmet. Sist jag kollade, och det var iofs några år sedan, körde alla"professionella" (har också svårt för det uttrycket. Professionell musiker är man när man har musik som huvudsaklig inkomstbringande sysselsättning. Venga Boys har musik som huvudsaklig inkomstbringande sysselsättning - behöver jag säga mer? 😉 ) Dn'B-producenter fortfarande på sina gamla Atari-burkar. Så använd vad du vill, FLoops funkar precis lika bra som Reason eller Live eller någon förhistorisk version av Cubase. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...