Jump to content
Annons

2006 års julklappstråd


Dingbats

Recommended Posts

Vad fick alla i julklapp då?

Själv kan jag stoltsera med två Behringer effektpedaler (en tube overdrive och en multieffekt), en DVD med Pixies och en t-shirt med samma band i musikväg. Och ett shakerägg! Fick också en plånbok, några kissochbajstatueringar, en nördig bok och 3200 i cash bland annat.

Ni då? 😛

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
thrinithan (oregistrerad)

Fick 19 cd-skivor, Forest Gump och Säsong 1 Ally McBeal av min sambo... JA... hon vet vad jag tycker om 😛

Skivorna var allt mellan Slayer och Journey

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara haft utdelnign med pappas sida än sålänge men hittills:

Led Zeppelin - Houses of the Holy

Led Zeppelin - IV

Led Zeppelin - Presence

Led Zeppelin - Stairway to Heaven (BOK!)

Black Sabbath - Sabotage

Boken Mao av någon kines (typ Jung Chang)

Harry Potter and the Goblet of Fire (I'm the g33k)

Trivial Pursuit

Pengar - typ 1050 eller nått.

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)

fick en boss fv500h te gitarrn , och nån skitmultiadapter te pedalerna (fader vet inte vad som behövs). 5000000000 par boxershorts och strumpor samt ett "go to hellstone" axelband

Link to comment
Dela på andra sajter

Skippat julklappar i år, men fick ändå ett kuvert med ett litet ekonomiskt bidrag från päronen.

Var otroligt skönt att slippa julklappsöppningscermonin... har ogillat den delen av julafton typ dom senaste 10 åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick lite olika småsaker som godis, plånbok, trisslotter och pengar. Vi bestämde för flera år sedan att vi vuxna inte skulle ge varandra julklappar, eftersom vi ändå köper det vi behöver - men man är ju fortfarande barn till sina föräldrar - och mellan paren blir det också alltid lite grand. 🙂

Av mig själv fick jag bl a Kick Ass Brass och EWQLSO Gold Pro Expansion i ljudklapp - och ett tiotal DVD-filmer, så att jag kommer över 700-strecket... 😎🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Fick lite olika småsaker som godis, plånbok, trisslotter och pengar. Vi bestämde för flera år sedan att vi vuxna inte skulle ge varandra julklappar, eftersom vi ändå köper det vi behöver - men man är ju fortfarande barn till sina föräldrar - och mellan paren blir det också alltid lite grand. 🙂

Men Claes... det handlar ju inte om det man behöver utan det man vill ha 😛 Se bara på Teknik Magasinets slogan "Inget som du behöver, allt som du vill ha" - tror jag det var 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey såhär såg mina klappar ut:

Först så köpte jag mig en egen klapp ifrom av ett M-audio Fasttrack USb

Sedan ett sådant där fint paket med raksaker av tjejen, med såndär fin hyvel med baterier o grejjer.

Sen fick jag en tröjja av min mormor, eller snarare pengar till den så jag köpte en.

Ett paket med strumpor och ett underställ fickk jag osså, sen var det inte så mkt mer.

Over and out!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick lösningen på alla problem som kan uppstå i en studio!

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?t...ok&artnr=660199

Ska vi behålla sologitarren, vi frågar Mystic 8 ball.

Ska vi har kör på låten? vi frågar Mystic 8 ball.

Ska vi sparka basisten? vi frågar Mystic 8 ball.

Bör ej saknas i någon studio 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Tools senaste (?) skiva 10.000 Days (ascoolt omslag 😎 ), tre böcker, ny mobiltelefon och lite kläder.

Kan förresten rekommendera Tool-skivan, tycker hittills nästan att den är bättre än Lateralus. För den delen är Tool-skivor alltid värda att köpa nästan enbart för omslagen. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en schysst Diesel klocka av sambon samt några tavlor med förstorade motiv från våra resor.

Men jag gick med förlust. Hon fick en pälsjacka (ej äkta) samt en Ford Ka av mig.

Har fortfarande inte bestämt vad jag ska ge mig själv. En sån här kanske. 😉

En terabyte?! 🙂

Här sitter jag fortf. med 80 gb..

Och det känns som igår när det var asballt med 200 mb stora hårddiskar.

och som i går morse när brorsan skaffade SCSI-interface till Amiga 500:an med två (!) hårddiskar på 120 mb och 40 mb var.

och i förrgår när vi satt och tyckte floppydiskar var framtiden, så mycket stabilare och snabbare än bandstationer.

Jaja..

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en schysst Diesel klocka av sambon samt några tavlor med förstorade motiv från våra resor.

Men jag gick med förlust. Hon fick en pälsjacka (ej äkta) samt en Ford Ka av mig.

Har fortfarande inte bestämt vad jag ska ge mig själv. En sån här kanske. 😉

En terabyte?! 🙂

Här sitter jag fortf. med 80 gb..

Och det känns som igår när det var asballt med 200 mb stora hårddiskar.

och som i går morse när brorsan skaffade SCSI-hårddisk till Amiga 500:an med två (!) hårddiskar på 120 mb och 40 mb var.

och i förrgår när vi satt och tyckte floppydiskar var framtiden, så mycket stabilare och snabbare än bandstationer.

Jaja..

Jo, utvecklingen går framåt. Vilket är både bra och roligt.

Vad har hänt med Blueray föresten? Har inte hört så mycket om formatet.

I vår släkt har vi bantat ner det hela med julklappar för folk över 18 år. Men i alla fall:

Godis

2500 :-

Lakanset

Vin

Blomstergrupp

Toppskydd (till sängen)

Handukar

Kallingar

m.m

Har inte fått alla julklappar än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, utvecklingen går framåt. Vilket är både bra och roligt.

Fast samtidigt kan jag inte låta bli att sakna gamla goda tiden 🙂

Är väl den där farliga nostalgin som kommer fram..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en schysst Diesel klocka av sambon samt några tavlor med förstorade motiv från våra resor.

Men jag gick med förlust. Hon fick en pälsjacka (ej äkta) samt en Ford Ka av mig.

Har fortfarande inte bestämt vad jag ska ge mig själv. En sån här kanske. 🙂

En terabyte?! 🙂

Här sitter jag fortf. med 80 gb..

Och det känns som igår när det var asballt med 200 mb stora hårddiskar.

och som i går morse när brorsan skaffade SCSI-interface till Amiga 500:an med två (!) hårddiskar på 120 mb och 40 mb var.

och i förrgår när vi satt och tyckte floppydiskar var framtiden, så mycket stabilare och snabbare än bandstationer.

Jaja..

80 gigg räcker ju knappt till swap-filen ens. 🙂

Totalt har vi nog närmare 2 TB redan här hemma, men utspritt på en massa diskar och burkar. Jag vill ha en nätdisk som har stöd för RAID 5, TwonkyVision, och som man kan koppla in fler USB-diskar på. Vill slippa ha datorer som står och drar ström dygnet runt. Har f-n 20-25K i elräkning om året trots att vi bor i lägenhet. Inte bra för varken plånboken eller miljön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, utvecklingen går framåt. Vilket är både bra och roligt.

Fast samtidigt kan jag inte låta bli att sakna gamla goda tiden 🙂

Är väl den där farliga nostalgin som kommer fram..

Du kan fortfarande använda det mesta av det gamla. 🙂

Visst jag saknar också "Den gamla goda tiden" ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en schysst Diesel klocka av sambon samt några tavlor med förstorade motiv från våra resor.

Men jag gick med förlust. Hon fick en pälsjacka (ej äkta) samt en Ford Ka av mig.

Har fortfarande inte bestämt vad jag ska ge mig själv. En sån här kanske. 🙂

En terabyte?! 🙂

Här sitter jag fortf. med 80 gb..

Och det känns som igår när det var asballt med 200 mb stora hårddiskar.

och som i går morse när brorsan skaffade SCSI-interface till Amiga 500:an med två (!) hårddiskar på 120 mb och 40 mb var.

och i förrgår när vi satt och tyckte floppydiskar var framtiden, så mycket stabilare och snabbare än bandstationer.

Jaja..

80 gigg räcker ju knappt till swap-filen ens. 🙂

Totalt har vi nog närmare 2 TB redan här hemma, men utspritt på en massa diskar och burkar. Jag vill ha en nätdisk som har stöd för RAID 5, TwonkyVision, och som man kan koppla in fler USB-diskar på. Vill slippa ha datorer som står och drar ström dygnet runt. Har f-n 20-25K i elräkning om året trots att vi bor i lägenhet. Inte bra för varken plånboken eller miljön.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, utvecklingen går framåt. Vilket är både bra och roligt.

Fast samtidigt kan jag inte låta bli att sakna gamla goda tiden 🙂

Är väl den där farliga nostalgin som kommer fram..

Du kan fortfarande använda det mesta av det gamla. 🙂

Visst jag saknar också "Den gamla goda tiden" ibland.

Det gör jag också 🙂 .. Min Amiga 1200 står konstant framme 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...