Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En fundamental fråga, har haft mina AKG-240STUDIO lurar i snart 2 år och är mycket nöjd. Rakt och fint ljud med hög detaljrikedom.

Finns det nån tumregel som säger hur länge dessa hörlurar håller dvs när/om membranen slits ut med tiden ?

Annons
Postat

Om du inte har en kraftig förstärkare och råkar dra på för starkt så "slits" inte membranen (vissa menar till och med att de låter bättre och bättre).

AKG K240 är förövrigt mig veterligt en av de lurar som håller bäst och om de mot förmodan skulle gå sönder så finns alla delar att köpa som reservdelar.

Postat

Jag har haft mina k240 studio nu i 4 år och lyssnar på musik och dyl med dom ett par timmar varje dag. Jag har inte märkt att ljudkvalitén försämrats på något sätt... Däremot har det börjat bli dags för att byta ut muffarna som ligger runt öronen då dom har börjat bli stela och spruckigt lite granna.

Annars tycker jag att detta är ett par riktiga kanonlurar, bra kvalité, ruskigt bekväma osv. Enda nackdelen är väl att dom är lite basfattiga vilket i början (innan jag riktigt "lärt" mig dom) ledde till basiga mixar...

/fredde

Postat
Jag har haft mina k240 studio nu i 4 år och lyssnar på musik och dyl med dom ett par timmar varje dag. Jag har inte märkt att ljudkvalitén försämrats på något sätt... Däremot har det börjat bli dags för att byta ut muffarna som ligger runt öronen då dom har börjat bli stela och spruckigt lite granna.

Annars tycker jag att detta är ett par riktiga kanonlurar, bra kvalité, ruskigt bekväma osv. Enda nackdelen är väl att dom är lite basfattiga vilket i början (innan jag riktigt "lärt" mig dom) ledde till basiga mixar...

/fredde

Ok, det låter ju bra, jag har ju snubblat på sladden ett antal gånger, så det "klickar" inte längre när jag kopplar in sladden..men det glappar inte som tur är...det är väl det enda typ..

Vart vänder man sig om man vill köpa reserv delar ?

Jo, samma här, tog mig ungefär 6 månader att vänja mig med mina k240, hade ett par Philips SBCHP890 innan, så det var riktigt stor skillnad. Var ärligt talat jävligt missnöjd som fan. Jag upplevde dom som extremt basfattiga och allmänt "torra", jag körde till och med på "extra bas" på försärkaren några månader. Nu kör jag dock "Soruce direct" utan extra bas och tycker basen är alldeles tillräcklig. Det beror ju ocskså lite på vilken vilken musik man lyssnar på, samt vilken upplevelse man vill åt, ibland saknar man det där fläskiga ljudet som man kan få ur t.e.x Philips SBCHP890.

Postat
Ok, det låter ju bra, jag har ju snubblat på sladden ett antal gånger, så det "klickar" inte längre när jag kopplar in sladden..men det glappar inte som tur är...det är väl det enda typ..

Vart vänder man sig om man vill köpa reserv delar ?

Huvudsaken att dom inte glappar så är det nog inga problem att köra vidare med sladden. Annars så kan du nog hitta sladdar i närmaste musikaffär som säljer akg-lurar, om dom inte har hemma tar dom nog helt säkert hem åt dig!

/fredde

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.