Jump to content
Annons

FETMJÖLK!


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Skulle köpa fetmjölk till min bror igår. Den var slut. Skulle köpa fetmjölk till min bror idag. Den var slut. Jag har nu varit i flera olika affärer. Den är slut. Jag frågade på ICA. De sa att den kommit i början av veckan, på måndag och på tisdag, men inte därefter, och att jag skulle ha köpt då. Vad var det för datum på den i tisdags, frågade jag då. Eehhh...den höll till 23:e, lördag alltså, svarade han. Så du menar att jag skulle köpa utgången fetmjölk idag då, OM den funnits kvar. Tänkte inte på det...

Sedan var det Hemköp. De hade bara fått in i början av veckan också, för Arla har inte kört ut någon senare. Hur tänker Arla. Var det nu den beryktade strejken skulle vara, eller har den redan varit? Vad trött jag blir....

Då gick jag till kavringen. Han hade också slut på fetmjölk och mindes inte när han senast fick in fetmjölk...

7-11 nästa.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag dricker alltid Skånemejeriers "Åsens Gammaldags lantmjölk", som är lågpastöriserad och ohomogeniserad. Andra sorter är trista i smaken och dessutom mer onyttiga på grund av homogeniseringen - även om fetthalten är lägre...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Lär känna er lokala bonde så slipper ni sådana här problem...fetmjölk får man automatiskt på landet!!!

🙂

Bonde? Vad är det för nåt? Här finns inte ens en gråsparv...

🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på Er mjölkfreekar!

När jag var grabb, (50 talet) fanns det "V-mjölk". Titta på Saltkråkan, så ser ni trekantiga förpackngar på bordet med "V-mjölk". Som var en liter vanlig mjölk, spettsad med en trea vispgrädde. 😠

Muns

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på Er mjölkfreekar!

När jag var grabb, (50 talet) fanns det "V-mjölk". Titta på Saltkråkan, så ser ni trekantiga förpackngar på bordet med "V-mjölk". Som var en liter vanlig mjölk, spettsad med en trea vispgrädde. 😠

Muns

Det är ju sådant man blandar till själv för att ha till risgrynsgröten på julafton. MUMS! är bara förnamnet! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...