fudgesson Postat 6 augusti 2004 Dela Postat 6 augusti 2004 LÅTNAMN: evil twins ARTIST/GRUPP: tublenco (a.k.a fudgesson) GENRE: potatis rock LÅTLÄNGD: 2.55 INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.21megabyte LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lekte lite med en gammal snutt. Blev ännu en slags "potatis rock" grej...kanske mer "ris rock"...hmm. Eller "Pirat rock"? (inkl synth inslag) Instant nonsens buskis sång som vanligt. "we are wanted by the cops we outrun them in flip flops" Enjoy! Lite bilder från texten: 😉 evel knievel evil twins flip flops wendy carlos Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 7 augusti 2004 Dela Postat 7 augusti 2004 Maffigt sound snuskigt bra ljud, lite obehagligt... men overall lysande tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 7 augusti 2004 Dela Postat 7 augusti 2004 Tuff röst och bra trumprogrammering. Skulle varit skönt med en riktig bas här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 7 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 7 augusti 2004 Kul! 🙂 Där ligger faktiskt en riktig elbas men även en synthbas från Virusen. Finns där några förslag på hur man kan mixa så det låter bättre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maestro Minded Postat 7 augusti 2004 Dela Postat 7 augusti 2004 Kul! 🙂Där ligger faktiskt en riktig elbas men även en synthbas från Virusen. Finns där några förslag på hur man kan mixa så det låter bättre? prova med att ta bort de lägre frekvenserna på synthbasen, själva synthljudet brukar ändå ligga närmare mellanregistret och uppåt... jag har själv gjort så ett par gånger för att blanda 2 olika baser... det är en bra mix på låten... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 8 augusti 2004 Dela Postat 8 augusti 2004 Kul! 😆Där ligger faktiskt en riktig elbas men även en synthbas från Virusen. Finns där några förslag på hur man kan mixa så det låter bättre? Jasså? Få fram den då för det hörs faktiskt inte!! lägg virusen som ett stöd mer än som en bärare så kommer det bli bättre tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 8 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 8 augusti 2004 Ska prova EQa lite. Tycker mixa är tråkigt och gör det därför nästan aldrig men det borde man ju ta tag i. En del av processen ju. Ska även testa att få en bättre balans mellan elbasen och synthbasen. Tackar för tipsen. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 8 augusti 2004 Dela Postat 8 augusti 2004 Fasen, det här gillar jag.. 🙂 Fortsätt jobba på Fudgesson! 🙂 //Nisse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 9 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 9 augusti 2004 Tack Nisse 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 9 augusti 2004 Dela Postat 9 augusti 2004 Ahh. Coolast är den där 60-talsaktiga flöjten som fladdrar in vid 00:32... en snodd sampling lr? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 10 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 10 augusti 2004 den är super snodd 🙂 är inte säker men dom kan vara från primesounds. laddade iallfall hem alla flöjtsamplingar och rex filer när jag hade ett 12 månaders konto där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smocke (oregistrerad) Postat 17 augusti 2004 Dela Postat 17 augusti 2004 tänker inte kommentera nivåer etc, men... jag har nog lyssnat på låten ca 20 gånger..., är fortfarande inte det minsta trött. det är svängigt som f-n. snyggt! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 18 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 18 augusti 2004 tack smocke 🙂 sånt blir man glad av att läsa. men kom gärna med kommentarer på nivåer om du vill. dels hör jag über dåligt och dels så är jag dålig på mix. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.