Jump to content
Annons

God jul!


mandarini

Recommended Posts

Jaha, då var vi här igen.

Julafton, smaka på ordet, vad tycker du?

Alla tycker nämligen olika om julen och man kan absolut se den ur många perspektiv, både positiva och negativa. Men det man utan tvekan ska förknippa med julen är gemenskap. Finns det något underbarare än en brasa, en halvnykter / halvfull tomte, en grön gran med röda kulor, müsbelysning och familjen vid sin sida?

Jag tror att det är just det som är vakrast med julen, gemenskapen.

Självklart vill jag också önska er älsklingar på forumet en UNDERBAR jul och hoppas att ni får fina klappar av den store röde mannen, jag skäms faktiskt över att sitta o nöta vid datorn på julafton 😆

GOD JUL! 😉🙂

Redigerat av mandarini
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
thrinithan (oregistrerad)

Jag har redan postat detta i en annan tråd men eftersom du frågar så 😄🙂

Julen är ett otyg för att skapa falsk glädje 😆

Eller har ni aldrig när ni var små råkat ut för den lilla harmlösa meningen "sluta bråka nu, annars blir det inga julklappar". Alla går runt och är precis lika sura på varandra som vanligt men alla döljer det bakom sina masker. VARFÖR? I 5 års tid har min morsa försökt att få mig utanför lägenheten på julafton och i 5 år har jag sagt att jag inte firar jul och att jag hellre är hemma och glor TV eller spelar lite spel. I år ringde hon igen och tyckte att jag skulle komma dit varpå hon får samma svar som alla andra år. Varpå hon frågar frågan "varför?". "Av samma anledning som alla andra år" svarar jag då. Och sen blir hon sur på mig när hon inte kan acceptera att jag gör som jag själv vill och hellre spenderar tid med mig själv än med dom.

Släkten är värst... fiiii helvete 😉

jag vet... jag är bara 23 och redan en sur gammal gubbe som kommer skrika på ungdomar när dom cycklar för fort 😎

Men God Jul! Hoppas att ni andra får en i alla fall!

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

Julen är vad man själv gör den till, precis som allting annat. Man avgör själv om glaset är halvtomt eller halvfullt... Själv njuter jag av umgänge, god dricka och mat. God jul! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

julen är en fin högtid då eftersom min familj tycker att musik är en krånglig hobby att köpa klappar åt så får jag peka ut nått jag vill ha istället 😆

i år hittade jag en finfin tanglewood akustisk med granlock som hägrar under granen ikväll, de ska jag inkasera när jag paserar gå, inklu en massa massa julmat!

god jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller har ni aldrig när ni var små råkat ut för den lilla harmlösa meningen "sluta bråka nu, annars blir det inga julklappar".

Faktiskt inte. Synd att dina tidigare julaftnar verkar ha gjort dig negativt inställd till julen.

Jag tror du behöver min "God Jul"-önskning mest av alla här. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Missförstå mig inte... Jag skulle gärna umgås med mina polare en dag som denna men dom firar ju med sina familjer just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Julafton tycker jag är helt ok för att träffa hela familjen och så.. Vi har blivit en ganska stor familj med åren, eller rättare sagt har mina syskon skaffat familjer och det är kul att ibland kunna träffa alla samtidigt. I år ska de dock resa bort till sina respektives familjer, så det blir inte mycket till firande. Vi hade en julmiddag hela gänget igår istället, vilket var trevligt.

Så... det blir bara jag och farsan typ (morsan jobbar kväll)... så jag ska fara iväg till dem nu strax. Hade hellre stannat här hemma och ägnat tiden åt musik istället.

Nyårsafton är däremot en riktigt värdelös högtid. Jag hatar den riktigt passionerat. Skulle vilja åka bort under nyårsafton, vill INTE vara här i stan! Sitta i en liten stuga kanske, med polers och äta och dricka gott bara.

Midsommar är ett annat hatobjekt.

...eller också har jag bara haft otur hittils.

God Jul då. julB.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Hade hellre stannat här hemma och ägnat tiden åt musik istället.

WORD! Sugigt för mig för jag sitter hemma och skulle gärna göra musik men mitt ljudkort är på reparation =/

Nyårsafton är däremot en riktigt värdelös högtid. Jag hatar den riktigt passionerat. Skulle vilja åka bort under nyårsafton, vill INTE vara här i stan! Sitta i en liten stuga kanske, med polers och äta och dricka gott bara.

Midsommar är ett annat hatobjekt.

Jag kan nämna några till 😉 Påsk och Lucia 😏😄 Visserligen inträffar Lucia under Julen men jag har alltid sett på det som en separat högtid/lågtid

...eller också har jag bara haft otur hittils.

Då har vi haft otur tillsammans 🙂 Detta är ju trots allt en tid av närhet 😎😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...