Daniel H Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 När jag använder min tone port med min nya bärbara dator så blir USB enheten överbelastad med jämna mellan rum. Eftersom man har en USB mätare i Gear Box så ser jag att den stiger upp på rött. Sen efter någon sekund så går det långt ner på grönt igen. Har kört tone porten på en dator med sämre prestanda förut, och har inte haft några sådana problem. CPU ligger lågt det också. Någon som vet vad det kan bero på och vad man kan göra åt det? Finns det några inställningar man kan göra?
pme (oregistrerad) Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Är det för mycket bandbred eller för mycket ström den drar? Troligen är det bara driven till ditt usbchip som är problematisk. Kolla om det inte finns någon nyare!
Daniel H Postat 23 december 2006 Trådstartare Postat 23 december 2006 Det är inte bandbredden. Tone Porten tar bara upp 30%. Sen har jag en mus som ar 20%. Så det finns ju 50% kvar där. Men var får man tag på nya drivrutiner till ett USB-chip?
Linus Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Kör DPC så ser du ifall nån maskinvara orsakar problem. Det kan vara nåt som stör USB:n.
Daniel H Postat 23 december 2006 Trådstartare Postat 23 december 2006 När jag hade strömmen inkopplad, så brusade det. Får hitta ett bättre eluttag. Vet inget annat som skulle kunna störa. Har ett trådlöst nätverk, men det har aldrig varit några problem på den andra datorn.
Daniel H Postat 23 december 2006 Trådstartare Postat 23 december 2006 Det här resultatet får jag: Some device drivers on this machine behave bad and will probably cause drop-outs in real-time audio and/or video streams. To isolate the misbehaving driver use Device Manager and disable/re-enable various devices, one at a time. Try network and W-LAN adapters, modems, internal sound devices, USB host controllers, etc.
Daniel H Postat 23 december 2006 Trådstartare Postat 23 december 2006 Det verkar vara så att det hänger ihop med mitt trådlösa nätverks kort. Som tur är har jag en snabbknapp för att inaktivera det. Tack för all hjälp som jag fått.
Linus Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Det verkar vara så att det hänger ihop med mitt trådlösa nätverks kort. Precis vad jag misstänkte också. 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.