Nexustwins Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 (redigerat) Tjenare, fick idén att kolla vilken tonart min central dammsugare gick i, den gick ungefär i ett: E moll Nu vill jag veta hur era damsugare låter, finns det någon standard tonart? 😄 Redigerat 23 december 2006 av Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Så din dammsugare ger ifrån sig både en grundton och en ters? Det va som fan! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Två m i dammsugare! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Så din dammsugare ger ifrån sig både en grundton och en ters? Det va som fan! 😄 Tänkte samma sak. 😄 I vilket fall så avger min dammsugare en massa oljud utan hopp om ton. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 23 december 2006 Trådstartare Dela Postat 23 december 2006 Så din dammsugare ger ifrån sig både en grundton och en ters? Det va som fan! 🙂 Ja, när jag tog ett E lät det inte rätt men ett E moll lät bättre. Så jag bestämde mig för ett E moll. 😄 Den låter ganska dubbelt 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Tjenare, fick idén att kolla vilken tonart min central dammsugare gick i, den gick ungefär i ett: E moll Nu vill jag veta hur era damsugare låter, finns det någon standard tonart? 😄 Min spelar helt enkelt en liten glad truddelutt samtidigt som man dammsuger! gör städandet så mycket trevligare och roligare 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Jag har ingen damsugare 😄 (ingen herrsugare heller...) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Man kan ställa in hastighet på min vilket ändrar dess ton, så den kan nog gå i ganska många olika tonarter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linkowich Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Tjenare, fick idén att kolla vilken tonart min central dammsugare gick i[...] Centraldammsugare? Fan vad många vuxenpoäng... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Vad är det för pryl som du suger damer med 😄 😄 Min ger ifrån sig en jävla kakafoni, håller sig inte till en skala. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Tjenare, fick idén att kolla vilken tonart min central dammsugare gick i[...] Centraldammsugare? Fan vad många vuxenpoäng... 😄 Word! 😄 Min är också ställbar vad gäller tonart och sugighet (eh.. det borde väl heta så?) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Jag har ingen damsugare 😄 (ingen herrsugare heller...) Jag är min flickväns personliga damsugare. Det tråkiga skämtet bjuder jag på i bästa juleanda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Om en pappersflärtp fastnar i sugmynningen halkar ljudet upp en bit, och blir skraligare. Svårt att snacka tonart här. Däremot ljuder min äggklyvare fint i Fmoll. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Om en pappersflärtp fastnar i sugmynningen halkar ljudet upp en bit, och blir skraligare. Svårt att snacka tonart här. Däremot ljuder min äggklyvare fint i Fmoll. Är det en sån där som påminner om en harpa? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Är det en sån där som påminner om en harpa? Äggklyvaren? Ja! Fast det är lite skillnad på budget harpa - äggklyvare. Kanske den enda skillnaden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Fast det är lite skillnad på budget harpa - äggklyvare. Kanske den enda skillnaden. Budgetharpan klarar av strutsägg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Min kör en acid-bassline a'la tb303 när jag dammsuger.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flintan Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 (redigerat) Man kan ställa in hastighet på min vilket ändrar dess ton, så den kan nog gå i ganska många olika tonarter. Samma här, steglös tuning på min med.. Personligen gillar jag att dammsuga i Eb. 🙂 Men om man har på max suger den så kraftigt att man måste ha öronproppar för att det inte ska göra ont när man suger lister/hörn.. Diskmaskinen däremot har jobbat stadig bordun under många frukost sessioner. Har inte kollat tonart. edit: Förresten, undrar om det finns något tillbehör instickskort eller liknande som gör att man kan styra den via midi..? 😉 Redigerat 23 december 2006 av flintan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Diskmaskinen däremot har jobbat stadig bordun under många frukost sessioner. Har inte kollat tonart. edit: Förresten, undrar om det finns något tillbehör instickskort eller liknande som gör att man kan styra den via midi..? 🙂 Diskmaskinen går att styra via midi, men då måste du först installera hård disk i den. Exempelvis knivar och gafflar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Diskmaskinen däremot har jobbat stadig bordun under många frukost sessioner. Har inte kollat tonart. edit: Förresten, undrar om det finns något tillbehör instickskort eller liknande som gör att man kan styra den via midi..? 🙂 Diskmaskinen går att styra via midi, men då måste du först installera hård disk i den. Exempelvis knivar och gafflar. Humor... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 *flyttar till off-topic* Nej, just det. Jag är ingen moderator. Än! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 ! "Livet är en alltför viktig sak att någonsin prata seriöst om", Oscar Wilde Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 vet inte, men brukar oftast sjunga med den i en liten ters Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Barden Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Jag har köpt en sån där ny Basshuntersucker som finns att hitta på närmaste elbutik. Den kan bara suga i sig en massa cheese dock :/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
belsebub Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Dammsugaren har jag ingen koll på men golvmoppen låter mest som ett väldigt blött reverb Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Epon Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Min går i U#maj7. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Håller på att julgreja lite och passade på att kolla vilken ton damsugaren hade. Hade dragspelet som referens. Det infann sig en harmoni i rummet eftersom jag hade musik på i bakgrunden, den och damsugaren + dragspelet gick i D. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Håller på att julgreja lite och passade på att kolla vilken ton damsugaren hade. Hade dragspelet som referens. Det infann sig en harmoni i rummet eftersom jag hade musik på i bakgrunden, den och damsugaren + dragspelet gick i D. Don't you just love that! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Ja, det satt ju fint. får nog plocka fram damsugaren en gång till men det blir ju inte samma upplevelse liksom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Nothing sucks like an Electrolux. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.