Jump to content
Annons

Okul


®offe

Recommended Posts

Hade ett gig förra fredan.

Kom hem 03:20 med bilen precis fullastad av musikprylar. Körde in i garaget, och tänkte att jag byter om innan jag plockar ur prylarna.

Stänger bildörren, men har tydligen med armbågen lyckats trycka ner låsknappen.

Nycklarna ligger på sätet.

Har nu drivit min fru till allvarlig sinnessjukdom genom att dra fram vartenda klädesplagg i huset och känt i fickorna efter reservnycklarna. Har vaknat med ett ryck precis när jag somnat för att jag kommit på någon låda, hylla eller skåp som jag glömt titta i. Vilket har resulterat i grava sömnstörningar för hela familjen.

Ingen reservnyckel.

I onsdags hade vi julmiddag på jobbet, med tillhörande öl. Drack några sådana.

Kom hem, gick ut i garaget, mest för att kolla att bilen fortfarande var låst. Ja jag vet, helt osannolikt att den skulle låsa upp sig själv, men man vet ju aldrig.

Då får jag syn på ett sticksågsblad på arbetsbänken. Vilken B-skådis som helst, i vilken C-rulle som helst skulle lätt pilla upp ett dörrlås med ett sticksågsblad.

Just då kände jag mig som en B-skådis i en C-rulle så att självklart stoppar jag in bladet i nyckelhålet. Klart som fan att låset inte gick att pilla upp. Dessvärre gick det inte heller att dra ut bladet, eftersom sågtänderna pekade utåt. Så det gick bra att skjuta bladet inåt, men omöjligt att dra utåt. Irritation och alkohol är en obra kombination. Tog en rörtång och drog som satan, vilket resulterade i att sågbladet gick av precis vid nyckelhålet.

Så nu har jag sedan en vecka en toklåst bil i mitt garage, fullastad med trummor, högtalare och förstärkare. Dessutom med ett sågblad i låset på förarsidan....

Varför blir det så här? Jag försöker ju trots allt vara en hygglig och snäll kille.

Nu har jag beställt en ny nyckel av Ford, men det tar tid att få fram säger dom.

Som kronan på verket har vi dessutom inte fått pynt för spelningen, trots två sms till killen som lejde oss.

Dessutom har min musikdator pajat, och jag som hade tänkt lattja lite musik under julledigheten.

Medömkan tack, alternativt en dator och låssmed !

God jul

R

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Medömkan tack, alternativt en dator och låssmed !

God jul

R

Har du glögg... 😄

Skämt åt sidan... Hoppas att det löser sej på bästa sätt...

Kolla med musik han verkar ha en del erfarenhet av liknande situationer... 😄😄

God Jul...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Medömkan tack, alternativt en dator och låssmed !

God jul

R

Har du glögg... 😄

Skämt åt sidan... Hoppas att det löser sej på bästa sätt...

Kolla med musik han verkar ha en del erfarenhet av liknande situationer... 😄😄

God Jul...

Säg nåt den mannen INTE råkat ut för 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet väl varje B-skådis i C-rullar som helst, att man inte bryter sig in i bilen via låset utan via att trycka ner sågbladet mellan fönsterruta och bildörr. 😄😄

Nåja skämtåsido, jag tycker synd om dig 🙂

Hoppas det löser snart.

God jul!

Link to comment
Dela på andra sajter

trycka ner sågbladet mellan fönsterruta och bildörr. 😉🙂

Annars så kan man ju trycka in en kofot just där, och bryta till tills man får in hela underarmen. Det blev slutet för min gamla skorriga Ford Scorpio.

Fast det var inte jag, utan ett par biltjyvar. Old story.

Jobbigt Roffan. Men fan, det kan alltid vara värre, right 😛 Det blir retrospektivt kul för dig oxå, jag lovar. Storyn är ju klar 😄

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Som kronan på verket har vi dessutom inte fått pynt för spelningen, trots två sms till killen som lejde oss.

Fortsätter det så tycker jag du ska hänga ut den killen så att andra slipper gå i fällan.

Ett tips angående dörren nitro i låset funkar :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)

Ett tips angående dörren nitro i låset funkar 😄

Ha ha Bra idé!

Efter det behöver jag aldrig mer bekymra mig, vare sig om lås eller dörrar 😛

Men tro mig... Du kommer definitivt att bli av med sticksågsbladet förbannelse 😄

Som alla andra hunnit påpeka redan... det löser sig på något sätt. Go Jul

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, du skulle ju ända köpa nya trummor, och bilen hade ju börjat rosta, så va fan - skaffa lite julklappar till dig själv O-Roffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog pajat rutan innan jag ens kom på tanken med sågbladet. Borde gå fortare att få en ny ruta än ny nyckel och sen fixa låset. Dessutom hade du fått ut instrumenten.

Men men, som megadeth en gång skaldade: hindsight is always 20:20...

Tycker synd om dig nu när det är som det är. Hoppas du får en god jul i alla fall 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Står i garaget just nu, och tröstar mig med en cigg, bira och en liten virre.

Detta tillsammans med ert medlidande gör att det på det stora hela taget känns ganska bra. Ja va'fan, jag kan ju ändå inte köra nu..

Tack för ert stöd i denna svåra stund. Jag ser ljuset i tunneln. De säger att ljuset i tunneln oftast är skenet som bedrar men jag är glad ändå!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

L_st_bil.jpg

Här står den. Oåterkalligen låst.

Framför skymtar ni de tre slaktade datorerna i jakten på ett nytt nät-agg till min musikdator. Förut hade jag tre fungerande datorer, nu har jag inte en..

*tar en virre till*

Men Jesus hade det väl värre va? Han skulle ju varit glad som en speleman om han hade låst in nycklarna i bilen. Har funderat en del och jag tror nog att han var trummis innerst inne. En glad prick som satt och trummade med lärojungarna och pimplade vin. Äh, förresten, jag släpper den tråden.

Gooood juuuul

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...