Jump to content
Annons

The Fallout


Lindahl

Recommended Posts

Här har vi en ny låt med mitt band TD Lemon. Bland det bästa jag har skrivit får jag väl nästan säga. Kom med synpunkter!

LÅTNAMN: The Fallout

ARTIST/GRUPP: TD Lemon

GENRE: Indierock

LÅTLÄNGD: 6.30

KOMPOSITÖR: Jonas Lindahl

PRODUCENT: Jonas Lindahl

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 15 mb

STATUS: Så gott som färdig!

The Fallout

Gillar ni det ni hör kan ni gå in på TD Lemon.com och lyssna på mer musik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Total närvaro, karismatisk och känslofylld.

Nu tänker jag inte vara dum och peta på petitesser. Diggar låten och det ska vara lite skitigt lugn, nu är du med i mitt musikarkiv.

Vill bara veta hur basen är inspelad och redigerad. Den är stark när tonerna ligger kvar, men blir inte för stark när det kommer ett nytt anslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra och stämningsfullt. Allt är bra, sången, stämmorna, spelet.

Blir liksom lite förstummad, kommer inte på nåt vettigt att säga. Skulle vilja veta hur allt är inspelat, gillar speciellt visparna. Är det inspelat i en studio, i replokalen, osv?

Tillägg: Skulle det va nåt så är kanske baskaggen lite för låg

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Total närvaro, karismatisk och känslofylld.

Nu tänker jag inte vara dum och peta på petitesser. Diggar låten och det ska vara lite skitigt lugn, nu är du med i mitt musikarkiv.

Vill bara veta hur basen är inspelad och redigerad. Den är stark när tonerna ligger kvar, men blir inte för stark när det kommer ett nytt anslag.

Hehe, kul å höra!

Basen är lajnad rakt in i mitt Mackie-ljudkort och sedan har Guitar Rig 2 fått göra sitt. Mer än så finns inte att säga. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket bra och stämningsfullt. Allt är bra, sången, stämmorna, spelet.

Blir liksom lite förstummad, kommer inte på nåt vettigt att säga. Skulle vilja veta hur allt är inspelat, gillar speciellt visparna. Är det inspelat i en studio, i replokalen, osv?

Tillägg: Skulle det va nåt så är kanske baskaggen lite för låg

Trummorna är väldigt simpelt inspelade. Använde endast en ADK Hamburg och hemligheten var väl att placera den rätt. Men det funkade bra till slut. Spelade in trummorna på mitt rum. Inget märkvärdigt direkt. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Basen är lajnad rakt in i mitt Mackie-ljudkort och sedan har Guitar Rig 2 fått göra sitt. Mer än så finns inte att säga. 😆

Joo.. hur är den fixad i programmen, kan tänka att du har en kompressor med snabb attack?

Jag har svårt att få till bra bas som ligger kvar och försökt med multibandskompressor.

Den försvinner alltid när tonerna får klinga för länge, och blir för starkt vid anslag slutar alltid med att jag väljer något mellanting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naken vemodigt ..lite neil young anas men bara anas...

väldigt bra sång.. Ligger fint i musikens "klagan"

Detta är Bra....

Hittar massor av assosiationer. Men det duger fint i sitt eget ljus oxå..

Ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Den är stark när tonerna ligger kvar, men blir inte för stark när det kommer ett nytt anslag.

Art PRO VLA gör en hel del av det du beskriver 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...