Jump to content
Annons

Vilken server menas?

musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Hela dagarna de senaste dagarna kommer meddelandet "Servern hittas ej", när jag surfar, oavsett i vilka länder sidorna har sitt säte. Vilken server menas? Är det den som ligger närmast där jag sitter. De är väl förbundna i en lång kedja.

foam//:musik

Dela på andra sajter

Annons

Start --> kör.

Skriv in "command", klicka ok.

I konsollen, skriv in tracert forum.studio.se

Vips, så får du en finfin lista på hela vägen till målservern.

Jag har också haft problem i dagarna, har varit en server i stockholm som varit helknas. Nu har någon briljant tekniker löst problemet genom att routa om mig via frankfurt 😆

Dela på andra sajter

Felmeddelandet i sig avser den server där den sida du försöker titta på ska finnas.

Därmed inte sagt att felet ligger där eftersom det är mycket som kan knasa på vägen. Till exempel måste ju domännamnet lösas till en korrekt IP-adress (via en DNS).

Dela på andra sajter

Start --> kör.

Haha..det där kände jag inte till. Provade runt lite, det roligaste var piratebay. De hade en hälsning inlagd till sina kära fiender.

Dela på andra sajter

Start --> kör.

Haha..det där kände jag inte till. Provade runt lite, det roligaste var piratebay. De hade en hälsning inlagd till sina kära fiender.

haha, lysande 😆

Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Använder du Internet Explorer med deras überfina friendly errors påkopplat så kommer du dessutom aldrig att få ett felmeddalande som har med verkligheten att göra.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.