Vallhagen Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 HÄR kan man lyssna på twisted suckin sisters julskiva. Hemsk på alla sätt. Det finns en bra jullåt: Anders F Rönnblom, det är inte snön som faller. Jag har oxå en julskiva med Jon Andersson, "Three Ships". Den framkallar inte kräkreflexer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Ultima Thule, m. fl - Easter sucks, Xmas Rules! Skönt med lite helyllesvensk nazistpop. Eller inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Makkara Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 De två jag lyssnar mest till. Bing Crosby - Bing Crosby's Christmas Classics Dean Martin - Christmas With Dino Sen kommer givetvis lite klassiskt, Presley, Sinatra och Andy "Chestnuts" Williams. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Onkel Kånkel med skivan Gammeldags jul från 1994 är ett klassiskt inslag ett par gånger om året. Jag får riktigt skön skrattkramp varje gång 😄😄Tjuren Ferdinand, tomten och välkända melodier blir aldrig detsamma igen om man väljer att lyssna, så varning utfärdas för de känsliga 🙂 HEIL! Nu ska jag plocka fram den 🙂 En annan jävligt bra jullåt är ju Tunnan och Moroten - Arne Bajse önskar god jul 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 ... Tunnan och Moroten - Arne Bajse önskar god jul 🙂 Otippat att det finns just en sån 😄 Jag ska fan leta reda på den. Tack för tipset 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Ronny o Ragge - Tomten är full... Består av flera julmelodier och är lika kultig varje jul 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 ... Tunnan och Moroten - Arne Bajse önskar god jul 😄 Otippat att det finns just en sån Jag ska fan leta reda på den. Tack för tipset 😄 Jag tog mig fritiden att lägga upp den på rapidshare http://rapidshare.com/files/8660552/Tunnan...od_jul.wma.html 😆 Ronny & Ragge - Tomten är full är så jävla bäst! Den består som sagt av kända jullåtar men mestadels är det deras hit Det är sommar som står för melodin 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Fartig amerikansk skiva blir utan tvekan "A christmasgift for you from Phil Spector". Den sopar rent med samtliga på banan tror jag? Hörde Sleigh ride från den skivan i morse på radion... grym!! Laddade ner den nu bara för det. Svänger. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
belsebub Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Jag försöker undvika allt vad gäller julmusik men frugan matar fullt både hemma och i bilen och en del är faktiskt riktigt bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrivKraft Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Firar inte jul, därav inga julskivor! Men just nu Depeche Mode´s senaste! Låten "Martyr" är ÖVERFET! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Den enda jullåt jag står ut med är The Pogues "Fairytale of New York". Den är dock så bra att jag skulle kunna sätta den på repeat under hela julhelgen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 (redigerat) Steve Lukather - Santa Mental är en given platta 😛 Hehe, lyssnade på den senast idag.. Fasen vilken kul skiva det är! Hans egna jullåtar är ju faktiskt helt ok med tycker jag. 😄 (Om du missat det så ska han börja spela in en ny soloplatta i januari typ. hehe... Det blir två nya lukatherskivor nästa år. En "vanlig" samt en instrumental.) Andra givna plattor i spelaren under juletider är: Take 6 - Merry Christmas The Real Group - En riktig jul The Beach Boys - (kommer inte ihåg titeln) Chicago - XXV Merry Christmas (eller vad den nu kan tänkas heta.. Bra är den iaf!) God Jul allihopa! /Robban Redigerat 23 december 2006 av Slipped_Away Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Steve Lukather - Santa Mental är en given platta 😄 Hehe, lyssnade på den senast idag.. Fasen vilken kul skiva det är! Hans egna jullåtar är ju faktiskt helt ok med tycker jag. 😄 (Om du missat det så ska han börja spela in en ny soloplatta i januari typ. hehe... Det blir två nya lukatherskivor nästa år. En "vanlig" samt en instrumental.) åhfan 😛 Det blir ju härligt med lite fräsh Lukather. Nya Toto var ju sisådär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Onkel Kånkel med skivan Gammeldags jul från 1994 är ett klassiskt inslag ett par gånger om året. Jag får riktigt skön skrattkramp varje gång 😳 😲Tjuren Ferdinand, tomten och välkända melodier blir aldrig detsamma igen om man väljer att lyssna, så varning utfärdas för de känsliga 😄 Brian Setzer har en skön gitarrjulskiva som jag ska plocka fram snart. Jag måste även tipsa om ett av mina favoritsurfband Los Straitjackets som har släppt julskivan 'Tis the Season for los Straitjackets!, från 2002. De får alltid till ett sånt jäkla skönt trum och gitarrljud 😆 http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:kx1ibkd9sakq Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Smart Cat Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Hörde också Phil Spector låten på radio o det svänger gött. Annars brukar det vara så att jag glömmer bort fenomenet julskiva ända tills det är för sent att köpa några så här lyssnas inte på så mycket... tyvärr för jag hörde Lars Vegas på radio för några timmar sen o den är kul. Jo, fortfarande. De enda julskivor som jag har är Beatles och där kan jag verkligen rekommendera 64 år julskiva. Nästan inte en enda jullåt men VÄLDIGT mycket snack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
silkwood Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 (redigerat) "Tänk om tomten inte kommer då?!" "Tänk om tomten inte finns?" Men, jag glömde ju nästan den allra bästa julskivan - Folk och Rackares "Stjärnhästen"!!!!! Redigerat 23 december 2006 av silkwood Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BÄNKT Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Hatar jul och julmusik! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 23 december 2006 Dela Postat 23 december 2006 Ingen alls! Nu spelar dom nog med jul-dret på radion så då använder jag CD-spelaren destomer.. Mer 70-tals rock ala Deep Purple, Led Zepelin etc.. Bara för att slippa höra allt elände som har med jul att göra. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 24 december 2006 Dela Postat 24 december 2006 Fairy Tale in New York with Kirsty McCall and The Pogues Anders F Rönnblom - Det är inte snön som faller Jul I Folkton - Various Gillar särskilt Sara Isakssons röst på Karlfeldts Luciasång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bearwolf Postat 24 december 2006 Dela Postat 24 december 2006 Lars vegas trio - Lars christmas, lokala hjältar och såklart onkel kånkels julskiva, barndommens oseriösa dagar sitter i. ikväll kommer min syster mörda mig med absolute dance christmas dock, arghghghgh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 24 december 2006 Dela Postat 24 december 2006 Diana Krall's julskiva, kom väl förra året eller så? Mest musik på den plattan känns det som, de andra julskivorna är så jobbigt sakrala. /Mr Unbeliever Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 24 december 2006 Dela Postat 24 december 2006 Det blir Your browser does not support the HTML5 audio tag på repeat hela dagen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elvispen Postat 24 december 2006 Dela Postat 24 december 2006 Oh no ... it's christmas! Bästa julskivan någonsin! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.