Jump to content
Annons

Julskivor

Bebopkeys

Recommended Posts

I december får man vara löjlig och lyssna på diverse mer eller mindre bra julmusik. Vilka skivor lyssnar ni på?

Till mina svenska favoriter hör utan tvekan Jörgen Edman och Ad libitum.

Lugn och skön julmusik på svenska med klassikern "O helga natt" som höjdpunkt.

Herr Edman borde varit självklar på varende uppesittarkväll sedan 1973. Mycket underskattad skiva och sångare faktiskt. 😉

Fartig amerikansk skiva blir utan tvekan "A christmasgift for you from Phil Spector". Den sopar rent med samtliga på banan tror jag?

Jag har också ett speciellt förhållande till Chris Rea och "Driving home for christmas". Min son hatar den och jag älskar den 😆

God jul allihopa!!!!!!!!!

/Janne

Dela på andra sajter

Annons
Jag har också ett speciellt förhållande till Chris Rea och "Driving home for christmas". Min son hatar den och jag älskar den 😉

Carolas Jul i betlehem diggar jag faktiskt även om allt annat Carola gjort är fruktansvärt. Jag småhatar också Driving home..... men vet inte varför bara att... 😆

Dela på andra sajter

Någon gammal "Absolut christmas", som jag o tjejen lyssnat på varje jul sedan vi blev tillsammans (9 år sedan!). Sedan blir det ju lite allt möjligt från olika håll. Min personliga favorit bland modernare jullåtar är helt klart Adolphsson & Falks Mer Jul. .)

Dela på andra sajter

På julaftons morgon lägger vi på Elvis Presly´s julalbum.

Självklart på vinyl! Den rullar fram tills det är dags för Kalle Anka.

Framåt midsommar inser man att det var längesedan man spelade vinyl när man hittar Elvis på skivtallriken. 😄

Dela på andra sajter

Får man småkidnappa tråden lite och fråga efter grymma jullåtar också? För den som vill komponera sin egen optimala julskiva liksom...

Bjussar själv på:

Nat King Cole - O Come All Ye Faithful 😄

Självklart!

One little christmastree - Stevie Wonder!!!!

Det är inte snön som faller - Anders F

Dela på andra sajter

Får man småkidnappa tråden lite och fråga efter grymma jullåtar också? För den som vill komponera sin egen optimala julskiva liksom...

Bjussar själv på:

Nat King Cole - O Come All Ye Faithful  😉

Självklart!

One little christmastree - Stevie Wonder!!!!

Det är inte snön som faller - Anders F

Tack Bebop...

Jag fyller på med:

Ding, dong! Merrily on high - Celtic Woman

Do you hear what I hear - Vanessa Williams

Dela på andra sajter

Celine Dion - Oh holy night är min favorit just nu i juletider.

Har nog aldrig hört en så bra version av den låten. Hon har sån total kontroll!

GOD JUL!

Mariah Careys version är snäppet vassare. Kontroll per definition.

😄

Näe usch gillar inte Mariah faktiskt.

Hon whalar sönder allt. Hellre en kontrollerad rak ton med snyggt vibrato än massa ad-libs 😉

Men det är ju högst personligt

Dela på andra sajter

Lars Vegas Trio - Lars Christmas

Töntigt men kuligt. Och juligt.

Jag måste hålla med. Trummisens monolog "Tänk om tomten inte kommer då?!" är kanon 😄

Dela på andra sajter

Lars Vegas Trio - Lars Christmas

Töntigt men kuligt. Och juligt.

Jag måste hålla med. Trummisens monolog "Tänk om tomten inte kommer då?!" är kanon 😄

Det låter spännande, var kan man höra den låten? 😉

Dela på andra sajter

Fartig amerikansk skiva blir utan tvekan "A christmasgift for you from Phil Spector". Den sopar rent med samtliga på banan tror jag?

helt rätt, min favorit julskiva!

Dela på andra sajter

Onkel Kånkel med skivan Gammeldags jul från 1994 är ett klassiskt inslag ett par gånger om året. Jag får riktigt skön skrattkramp varje gång 😄😄

Tjuren Ferdinand, tomten och välkända melodier blir aldrig detsamma igen om man väljer att lyssna, så varning utfärdas för de känsliga 😄

Brian Setzer har en skön gitarrjulskiva som jag ska plocka fram snart.

Redigerat av Magpie
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.