Bebopkeys Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 I december får man vara löjlig och lyssna på diverse mer eller mindre bra julmusik. Vilka skivor lyssnar ni på? Till mina svenska favoriter hör utan tvekan Jörgen Edman och Ad libitum. Lugn och skön julmusik på svenska med klassikern "O helga natt" som höjdpunkt. Herr Edman borde varit självklar på varende uppesittarkväll sedan 1973. Mycket underskattad skiva och sångare faktiskt. 😉 Fartig amerikansk skiva blir utan tvekan "A christmasgift for you from Phil Spector". Den sopar rent med samtliga på banan tror jag? Jag har också ett speciellt förhållande till Chris Rea och "Driving home for christmas". Min son hatar den och jag älskar den 😆 God jul allihopa!!!!!!!!! /Janne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Jag har också ett speciellt förhållande till Chris Rea och "Driving home for christmas". Min son hatar den och jag älskar den 😉 Carolas Jul i betlehem diggar jag faktiskt även om allt annat Carola gjort är fruktansvärt. Jag småhatar också Driving home..... men vet inte varför bara att... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Någon gammal "Absolut christmas", som jag o tjejen lyssnat på varje jul sedan vi blev tillsammans (9 år sedan!). Sedan blir det ju lite allt möjligt från olika håll. Min personliga favorit bland modernare jullåtar är helt klart Adolphsson & Falks Mer Jul. .) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Lasse och Morgan (barnprogramledarna) gjorde en gång en julskiva som är väldigt charmig. 😳 Tror den är det enda julskiviga jag har öht... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrika Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Singers Unlimited (originalet till den där Real Group) och Jussi Björling, Bachs julnattsoratorium så klart, Tjajkovskis nötknäpparsvit, En jättefin Haydnjulmässa. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Det finns bara en julskiva värd att lyssna på & det är De Nattergale - Songs from the Julekalender. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linkowich Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Får man småkidnappa tråden lite och fråga efter grymma jullåtar också? För den som vill komponera sin egen optimala julskiva liksom... Bjussar själv på: Nat King Cole - O Come All Ye Faithful 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tobbe7 Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 På julaftons morgon lägger vi på Elvis Presly´s julalbum. Självklart på vinyl! Den rullar fram tills det är dags för Kalle Anka. Framåt midsommar inser man att det var längesedan man spelade vinyl när man hittar Elvis på skivtallriken. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bebopkeys Postat 22 december 2006 Trådstartare Dela Postat 22 december 2006 Får man småkidnappa tråden lite och fråga efter grymma jullåtar också? För den som vill komponera sin egen optimala julskiva liksom... Bjussar själv på: Nat King Cole - O Come All Ye Faithful 😄 Självklart! One little christmastree - Stevie Wonder!!!! Det är inte snön som faller - Anders F Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linkowich Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Får man småkidnappa tråden lite och fråga efter grymma jullåtar också? För den som vill komponera sin egen optimala julskiva liksom... Bjussar själv på: Nat King Cole - O Come All Ye Faithful 😉 Självklart! One little christmastree - Stevie Wonder!!!! Det är inte snön som faller - Anders F Tack Bebop... Jag fyller på med: Ding, dong! Merrily on high - Celtic Woman Do you hear what I hear - Vanessa Williams Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Just D - Nu är det jul igen? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Vector burn for remix DnB.. ingen julstämning men den e för jävla bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
silkwood Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Lars Vegas Trio - Lars Christmas Töntigt men kuligt. Och juligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anarchos Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 De Nattergale - It's hard to be a nissemand 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Oops, glömde ju den som är min favorit: Blind Boys of Alabama - Go tell it on the Mountain. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linkowich Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Oops, glömde ju den som är min favorit: Blind Boys of Alabama - Go tell it on the Mountain. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Richard Cheese - Silent Nightclub Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellhoff Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Ultima Thule, m. fl - Easter sucks, Xmas Rules! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Celine Dion - Oh holy night är min favorit just nu i juletider. Har nog aldrig hört en så bra version av den låten. Hon har sån total kontroll! GOD JUL! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Celine Dion - Oh holy night är min favorit just nu i juletider. Har nog aldrig hört en så bra version av den låten. Hon har sån total kontroll! GOD JUL! Mariah Careys version är snäppet vassare. Kontroll per definition. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Celine Dion - Oh holy night är min favorit just nu i juletider. Har nog aldrig hört en så bra version av den låten. Hon har sån total kontroll! GOD JUL! Mariah Careys version är snäppet vassare. Kontroll per definition. 😄 Näe usch gillar inte Mariah faktiskt. Hon whalar sönder allt. Hellre en kontrollerad rak ton med snyggt vibrato än massa ad-libs 😉 Men det är ju högst personligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Lars Vegas Trio - Lars Christmas Töntigt men kuligt. Och juligt. Jag måste hålla med. Trummisens monolog "Tänk om tomten inte kommer då?!" är kanon 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
steflund Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 En som går varmt här under julbestyren är Morbid Angels Blessed are the sick. Känns nästan som att tomten står bakom fönstret och vill in i myset. =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Lars Vegas Trio - Lars Christmas Töntigt men kuligt. Och juligt. Jag måste hålla med. Trummisens monolog "Tänk om tomten inte kommer då?!" är kanon 😄 Det låter spännande, var kan man höra den låten? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Method of destruction (M.O.D.) gjorde trashjullåtar på 80-talet som var ganska kul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thrinithan (oregistrerad) Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Steve Lukather - Santa Mental är en given platta 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mandarini Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Remixland X-mas 2005, den e skön 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Lenni-Kalle Taipale Trio - Hiutaleita Mycket bra julskiva av den finska trion. Inspelad -99. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 Fartig amerikansk skiva blir utan tvekan "A christmasgift for you from Phil Spector". Den sopar rent med samtliga på banan tror jag? helt rätt, min favorit julskiva! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magpie Postat 22 december 2006 Dela Postat 22 december 2006 (redigerat) Onkel Kånkel med skivan Gammeldags jul från 1994 är ett klassiskt inslag ett par gånger om året. Jag får riktigt skön skrattkramp varje gång 😄😄 Tjuren Ferdinand, tomten och välkända melodier blir aldrig detsamma igen om man väljer att lyssna, så varning utfärdas för de känsliga 😄 Brian Setzer har en skön gitarrjulskiva som jag ska plocka fram snart. Redigerat 22 december 2006 av Magpie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.