Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Comprehension

* ARTIST/GRUPP: Dyerz Labora

* GENRE: Minimalistisk musik

* LÅTLÄNGD: 4:12

* KOMPOSITÖR: Patrik Lundström

* PRODUCENT: Patrik Lundström

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.92 MB

* STATUS: Skiss/Färdigt Demo

* HEMSIDA: Dyerz Labora

mhmm...var ett tag sen jag postade något här i huvudtaget. Min kreativa sida har inte varit den starkaste den senaste tiden.

Något som är nytt med denhär låten är att jag har lagt på en oboe, annars så är det samma slags ljudbild och instrument. Gitarr, bas, trummor, cello, violin och piano. Spelade in och mixade ganska hastigt. orkar inte bry mig. hehe

Jag går nästan på automatik när jag mixar min musik. ganska less min skitdåliga-strömläckande-skitbaspedal, som jag även använder till gitarren. FAAN! hahaha!

pågrund av dåliga skitsaker så påverkar det kreativa jag. får liksom inte lika stor lust att hålla på när man vet att det inte kommer låta som man vill att det ska låta.

Men som ni förstår så är jag extra nyfiken på vad ni tycker om mitt nya alster eftersom min olycka lyser genom.

SKRIV NÅT OCH VAR ÄRLIG!

peace!

11_Dyerz_Labora___Comprehension.mp3

Annons
Postat

Trots ljudet så gillade jag detta...låten känns och det uppskattas!

Du har bra melodislingor här som i någon sek påminner om en mycket känd låt..låter det dock vara osagt vilken.😎

Sen gillar jag det tunga partiet som börjar vid 1:38 och framåt..låter verkligen eget!...mycket bra!

Postat

tack så mycket!

jag tycker också att det påminner om något. men jag vet dock inte vad. hehe

antar att jag inte vill veta heller. haha

peace!

Postat (redigerat)

Bra jobbat referenser lite hit o dit men utveckla gärna

Ynot

Redigerat av ynot
Postat

Det kanske behövs mer arbete på ljudet... ja. Men själva låten är ju skön och med rätt sång skulle den kunna bli kanon tror jag. Fast på sätt vis gillar jag det lite murriga soundet, det förstärker låtens sorgliga (?) karaktär. Allt behöver ju inte låta som [ingetnamnnämnt,ingetglömt] som passar för den fria radions mångfald (sarkasm). Jobba lite till på det och fixa sången så lyssnar jag gärna igen. God jul!

Postat

tack så mycket allihopa!

det är många som villl att jag ska lägga på sång på mina låtar. men som jag har sagt till de andra kan jag säga detsamma till er: jag är skitkass på att sjunga. trust me. hahaha. men jag skulle dock inte säga nej till sång, tänker samma sak själv om många av mina låtar.

dyerz labora är ett instrumentalt projektet, och så får det vara tills det kanske någon gång blir ett riktigt band. med flera medlemmar än mig sälj och min dator. hehe.

peace!

Postat

Be någon på forumet sjunga, kanske? Borde väl finnas någon som kan tänka sig att lägga ner lite tid. Personligen tycker jag inte att låten håller som en instrumentallåt, åtminstone inte som den är nu...

Postat (redigerat)

det skulle vara intressant om någon orkade offra lite tid på min låt.

peace!

Redigerat av dajerszz
Postat (redigerat)

Fan du vet inte vilken resa du ger dig ut på... 😉

eller så vet du det jag hoppar på dig nu,...

Redigerat av ynot
Postat

eller så vet du det jag hoppar på dig nu,...

vad?

Postat

eller så vet du det  jag hoppar på dig nu,...

vad?

har pm

🙂

Postat

mhm...vet inte riktigt vad jag ska säga. hehe

det var inte direkt någon struktur på sången.

försök gärna mer, men sänk sången nästa gång. den var lite väl hög. ellerhur!?

peace!

Postat (redigerat)
mhm...vet inte riktigt vad jag ska säga. hehe

det var inte direkt någon struktur på sången.

försök gärna mer, men sänk sången nästa gång. den var lite väl hög. ellerhur!?

peace!

försöte vara lika ambivalent i i sången som det du skrev i tråden.... :rolleyes:

Redigerat av ynot
Postat (redigerat)

låter spännande...jag skulle vilja att en tjej provade lägga sång.

Redigerat av dajerszz
Postat (redigerat)
låter spännande...jag skulle vilja att en tjej provade lägga sång.

😏

Redigerat av ynot
Postat

det var ingen pik. jag vill seriöst höra dig lägga sång, men riktigt genomtänkt och rent.

men jag tycker även att det skulle vara coolt att höra en brud sjunga in nåt.

peace!

Postat

Ja det blir spännande att se hur detta utvecklas! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.