dajerszz Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 * LÅTNAMN: Comprehension * ARTIST/GRUPP: Dyerz Labora * GENRE: Minimalistisk musik * LÅTLÄNGD: 4:12 * KOMPOSITÖR: Patrik Lundström * PRODUCENT: Patrik Lundström * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 4.92 MB * STATUS: Skiss/Färdigt Demo * HEMSIDA: Dyerz Labora mhmm...var ett tag sen jag postade något här i huvudtaget. Min kreativa sida har inte varit den starkaste den senaste tiden. Något som är nytt med denhär låten är att jag har lagt på en oboe, annars så är det samma slags ljudbild och instrument. Gitarr, bas, trummor, cello, violin och piano. Spelade in och mixade ganska hastigt. orkar inte bry mig. hehe Jag går nästan på automatik när jag mixar min musik. ganska less min skitdåliga-strömläckande-skitbaspedal, som jag även använder till gitarren. FAAN! hahaha! pågrund av dåliga skitsaker så påverkar det kreativa jag. får liksom inte lika stor lust att hålla på när man vet att det inte kommer låta som man vill att det ska låta. Men som ni förstår så är jag extra nyfiken på vad ni tycker om mitt nya alster eftersom min olycka lyser genom. SKRIV NÅT OCH VAR ÄRLIG! peace! 11_Dyerz_Labora___Comprehension.mp3
Valdez Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Trots ljudet så gillade jag detta...låten känns och det uppskattas! Du har bra melodislingor här som i någon sek påminner om en mycket känd låt..låter det dock vara osagt vilken.😎 Sen gillar jag det tunga partiet som börjar vid 1:38 och framåt..låter verkligen eget!...mycket bra!
dajerszz Postat 22 december 2006 Trådstartare Postat 22 december 2006 tack så mycket! jag tycker också att det påminner om något. men jag vet dock inte vad. hehe antar att jag inte vill veta heller. haha peace!
Dividend Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Tycker det känns känsloladdat 😎 Vet dock inte än om det är bra eller bara medel. Jobba mer på den om du orkar. Absolut inte dåligt!
ynot Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 (redigerat) Bra jobbat referenser lite hit o dit men utveckla gärna Ynot Redigerat 22 december 2006 av ynot
Hellpig Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 Det kanske behövs mer arbete på ljudet... ja. Men själva låten är ju skön och med rätt sång skulle den kunna bli kanon tror jag. Fast på sätt vis gillar jag det lite murriga soundet, det förstärker låtens sorgliga (?) karaktär. Allt behöver ju inte låta som [ingetnamnnämnt,ingetglömt] som passar för den fria radions mångfald (sarkasm). Jobba lite till på det och fixa sången så lyssnar jag gärna igen. God jul!
dajerszz Postat 23 december 2006 Trådstartare Postat 23 december 2006 tack så mycket allihopa! det är många som villl att jag ska lägga på sång på mina låtar. men som jag har sagt till de andra kan jag säga detsamma till er: jag är skitkass på att sjunga. trust me. hahaha. men jag skulle dock inte säga nej till sång, tänker samma sak själv om många av mina låtar. dyerz labora är ett instrumentalt projektet, och så får det vara tills det kanske någon gång blir ett riktigt band. med flera medlemmar än mig sälj och min dator. hehe. peace!
Hellpig Postat 23 december 2006 Postat 23 december 2006 Be någon på forumet sjunga, kanske? Borde väl finnas någon som kan tänka sig att lägga ner lite tid. Personligen tycker jag inte att låten håller som en instrumentallåt, åtminstone inte som den är nu...
dajerszz Postat 25 december 2006 Trådstartare Postat 25 december 2006 (redigerat) det skulle vara intressant om någon orkade offra lite tid på min låt. peace! Redigerat 25 december 2006 av dajerszz
ynot Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 (redigerat) Fan du vet inte vilken resa du ger dig ut på... 😉 eller så vet du det jag hoppar på dig nu,... Redigerat 25 december 2006 av ynot
dajerszz Postat 25 december 2006 Trådstartare Postat 25 december 2006 Fan du vet inte vilken resa du ger dig ut på... 😉 eller så vet du det jag hoppar på dig nu,... vad?
ynot Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Fan du vet inte vilken resa du ger dig ut på... 😉 eller så vet du det jag hoppar på dig nu,... vad? har pm 🙂
ynot Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 (redigerat) så Redigerat 26 december 2006 av ynot
dajerszz Postat 25 december 2006 Trådstartare Postat 25 december 2006 mhm...vet inte riktigt vad jag ska säga. hehe det var inte direkt någon struktur på sången. försök gärna mer, men sänk sången nästa gång. den var lite väl hög. ellerhur!? peace!
ynot Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 (redigerat) mhm...vet inte riktigt vad jag ska säga. hehe det var inte direkt någon struktur på sången. försök gärna mer, men sänk sången nästa gång. den var lite väl hög. ellerhur!? peace! försöte vara lika ambivalent i i sången som det du skrev i tråden.... Redigerat 26 december 2006 av ynot
dajerszz Postat 26 december 2006 Trådstartare Postat 26 december 2006 (redigerat) låter spännande...jag skulle vilja att en tjej provade lägga sång. Redigerat 26 december 2006 av dajerszz
ynot Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 (redigerat) låter spännande...jag skulle vilja att en tjej provade lägga sång. 😏 Redigerat 27 december 2006 av ynot
dajerszz Postat 27 december 2006 Trådstartare Postat 27 december 2006 det var ingen pik. jag vill seriöst höra dig lägga sång, men riktigt genomtänkt och rent. men jag tycker även att det skulle vara coolt att höra en brud sjunga in nåt. peace!
dede Postat 27 december 2006 Postat 27 december 2006 Ja det blir spännande att se hur detta utvecklas! 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.