Jump to content
Annons

Högtalare till datorn

Recommended Posts

Micke Lid (oregistrerad)
Postat

har sökt men hittar inget om detta här, kanske är dålig på att söka men till min fråga, är de nån som har tips på bra datahögtalare man kan ha i samband med cubaseredigering som ger en bra ljudbild?

GOD JUL på er alla

Annons
Micke Lid (oregistrerad)
Postat

aha ok, ja sökte på högtalare, är inte så bevandrad med alla utryck och ord på prylarna:) 😉

Micke Lid (oregistrerad)
Postat

ok sökte på monitorer med fick 2 träffar, varav den ena var min!

Postat

Föresten, i senaste numret av Studio hade de ett utförligt test på olika studiomonitorer i olika prisklasser. Det kanske är något för dig att kolla in 🙂

Om du inte har senaste numret så går det att köpa det direkt från Artikelarkivet på Studios hemsida.

.Viktor

Postat
ok sökte på monitorer med fick 2 träffar, varav den ena var min!

Se till att du söker på alla tidpunkter i alla forum. Står på standard de senaste 30 dagarna.

Micke Lid (oregistrerad)
Postat

ja tack för svaren, jag har kollat ut ett par från logitech som inte var alltför dyr:)

dom hade iaf fått bra respons både från proffs och vanliga användare

tack och god jul på er alla

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Egentligen hade du rätt från början. Logitech tillverkar "högtalare", inte monitorer.

😄

Postat (redigerat)

Logitech datahögtalarna funkar säkert. Det beror på vad du vill ha ut av dom. Om du bara ska sitta hemma och ha skoj och spela in så funkar dom nog perfekt. Det finnns ju annars extremt många olika monitorer i en mängd olika prisklasser. Det finns några som ofta nämns här tex Genelec 8020, Behringer Truth, Fostex och Esi. Det klassiska tipset brukar vara att gå in på en musikaffär med en cd-skiva som man har koll på och be att få lyssna på flera olika monitorer.

Finns ju även ett par budgetalternativ. Jag har ett par budget/leksaksmonitorer själv och det är inte så bra ljud i dom. TexM-Audio's eller Edirol.

Du kan ju även gå in på någon av dom här sidorna och kolla om du får några vettiga tips därifrån.

*edit* la till

Redigerat av Bone
Postat

M-Audio Studiopro3 kostar 995.- Det bästa jag provat till datormixning som kostar 1000.- Det finns en knapp man kan koppla in om man vill använda dem som högtalare men tanken är att de ska användas som monitorer. Därför låter de kanske lite trist för de smickrar inte musiken men det är ju inte heller meningen när man ska mixa. Sedan ska du ju ändå testa dina låtar i mp3-spelaren, i köksradion och på en riktigt stereo, såklart. har du högre budget än 1000.- kolla det där testet som finns i nya numret av Studio. jag tror de har bra exempel på 1500-10000 kr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.