Jump to content
Annons

Mask

Recommended Posts

Annons

Har du en monoinspelning (en mikrofon) så blir det av förklarliga skäl också mono... 🙂

Du spelar kanske in en monosignal på en stereofil? I så fall får du bara ljud i den ena kanalen. Om du i stället skapar ett nytt audiospår som är mono, så fixar det sig, så att du kan panorera dit du vill. 🙂

Dela på andra sajter

Mitt cubase har tendens att ställa in knasigt på vst connections när man installerar det.

Sätter ingång L på L1

Sätter ingång R på L2

Med tanke på att jag bara har två ingångar blir det då mono tills jag ändrar det.

Edit: OCh just ja, när du processar sådär, blir det inte då två spår med samma sak? Så det är fortfarande mono.

Redigerat av Zyan
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

När du addar ett Audiotrack så kan du väl välja mono/stereo? eller har du skapat ett "audioprojekt" ? för isåfall har du väl 8 mono o 8 stereo förinställt eller. tänkte så du inte valt channel 1-8 som är mono isåfall

/Perrra

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.