Jump to content
Annons

ESI QUATA-FIRE 610 eller MOTU ULTRA LIGHT

Recommended Posts

nonackord (oregistrerad)
Postat

Hej

Går i valet och kvalet mellan två ljudkort

ESI Quata Fire ...ca 3.500:-

och

MOTU ultra light....ca 6.395:-

är det någon som har erfarenhet av dessa kort och

VET om man får valuta för den prisskillnaden?

Det är ju nästan två kort på olika nivåer.

Skulle vara mycket värdefullt att få era synpunkter om dessa kort

😏 Glad för alla kloka råd jag kan få

Nonackordet

Annons
Postat (redigerat)

Ifall du har pengarna så lär MOTU vara det bättre kortet. Dessutom kan man väl hitta det lite billigare än 6395:-. Kolla till exempel macoteket.se, en Google sökning visade att de har haft kortet för 5595:- i något skede (kom inte själv in på siten nu, så kan inte verifiera) *EDIT* Kom nu in på sajten och kunde konstatera att priset var exkl. moms 🙂 I Finland får man kortet för motsvarande ca 5500kr, så kanske det finns något ställe i Sverige som säljer dessa lite billigare också. *EDIT*

Jag har själv ett Quatafire, och det är ok men inget speciellt. Quatafire har länge varit en död produkt vad beträffar utveckling av drivers etc., MOTU torde vara bättre i det avseendet. I och för sig, ifall kortet fungerar perfekt så behöver man inte bry sig men om det blir problem... Jag vet inte heller ifall några Vista drivers är på kommande för ESI:n. Ljudmässigt tror jag också att MOTU drar det vassaste strået, även om ESI:n inte låter dåligt på något sätt.

Av dessa två skulle jag nog sätta pengarna på MOTU. Ifall du vill ha något billigare finns det ju sedan också andra alternativ förutom Quatafire.

Redigerat av Perret
nonackord (oregistrerad)
Postat

Hej och tack för svaret Perret

Jag följde ditt råd: Det blev ett MOTU ultra lite fick ett bra pris.

Verkar vara ett mkt välbyggt kort!! Ser ut att vara gediget ---hoppas det låter lika bra som det ser ut.

Nu gäller det bara att lära sig utnyttja kortet ordenligt.

Det är ju egentligen det allra viktigaste. Det kvittar ju hur bra kort man har OM maskinisten är kass

Så det blir att öva under julnätterna.

God Jul på er!!!!!!!!!!!!

Nonackordet

nonackord (oregistrerad)
Postat

Hej

Jag återkommer med referat snarast när julfriden lägrat sig och datanätterna blir långa och njutbara.

Just nu är det mest skurhink, julgransglitter som gäller för en tvåbarnsfar.............

det är kul det också men på ett annat sätt.

Men snart.......kommer det lugnare dagar (nätter) då julfriden sänker sig över dator och ljudkort DÅ.....kommer referatet.

HA DET BRA ALLA

och

GOD JUL PÅ ER !!!!!!!!!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.