Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Nån som vet vilken device man använder eller hur man gör för att använda en mp3 sampling i Reason?

Körde Create device by browsing patches men då syns inte mp3 samplingarna jag lagt in på datorn.. :S

Annons
Postat

1. NN19/NNXT läser inte samplingar i mp3-format. Konvertera dem till vanliga wav-filer.

2. Create devices by browsing patches är just för patches. .smp, .sxt osv.

Använd en tom sampler utan patches inladdade, och mappa upp dina lösa ljudfiler som samplingar i programmer.

Postat (redigerat)
2. Create devices by browsing patches är just för patches. .smp, .sxt osv.

Använd en tom sampler utan patches inladdade, och mappa upp dina lösa ljudfiler som samplingar i programmer.

OKej, men hur konverterar jag dom då? Går det att göra med Reason?

Och vilka lösa ljudfiler menar du att jag ska "mappa upp i en tom sampler"? Alla konverterade mp3-samplingar? Och vad menar du med mappa upp i en tom sampler? 😄

Shit jag känner mig som en treåring, men ingen ide att låtsas som om jag fattar vad du menar när jag inte gör det 😆

Tack för att du svarade så snabbt förresten!

Redigerat av mmikael
Postat

Dessutom undrar jag nu varför jag inte kommer åt redrum trummorna från redrum? Betyder det att mapparna är tomma?

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Dessutom undrar jag nu varför jag inte kommer åt redrum trummorna från redrum? Betyder det att mapparna är tomma?

Man laddar in hela patchar längst ned till vänster på Redrum.

Separata trumljud laddas från "kanalstripparna" högst upp i Redrum, nämda 1, 2, 3,4 etc.

Redigerat av drloop
Postat (redigerat)
OKej, men hur konverterar jag dom då? Går det att göra med Reason?
Nej, om Reason nu inte läser ljudfiler i mp3-format så borde du inte förvänta dig att kunna konvertera om mp3:orna med Reason. 😏

Använd Audacity, dBpowerAMP Music Converter, Winamp, iTunes har redan nämnts... ja, förslagen är många.

Shit jag känner mig som en treåring, men ingen ide att låtsas som om jag fattar vad du menar när jag inte gör det 😏
Förstå mig rätt nu. Om du inte vet skillnaden mellan sampling och patch behöver du hjälp att förstå programmet på nybörjarnivå.

Jag ser dina två vägar.

1. Du stänger ner webbläsaren, plockar upp Getting Started.pdf i din Reason-mapp och läser.

Du får svar på alla dina 800 frågor om programmet och lär dig hur du kommer igång med programmet.

Är du hyffsat duktig på engelska tar det kanske två-tre timmar av din tid.

2. Du ställer dina 800 frågor på världens alla internetforum. Du sitter och väntar i tre månader, och då har du bara fått svar på 7 av de 800 frågorna.

...och du har ändå inte lärt dig än hur man använder programmet fullt ut.

Så vilken av dessa två vägar väljer du? 🙁

Tro mig, manualen förklarar på ett enkelt sätt och du förstår vad du gör.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.