Jump to content
Annons

S-video till Scart?


Light Head

Recommended Posts

Annons

Tackar,,, jag skulle ju kollat på Claes Ohlsson, trodde att det inte fanns. Men för att krångla till det ännu mer så vill jag ha en S-video till RJ-45. Det kan väl inte finnas??

Eftersom det är ett system i huset som hanterar TV/radio/tele/audio/data så tänkte jag använda det för att även skicka s-video. Alla uttag är av typen RJ45. Jag har en patchpanel som styr till vilket uttag jag vill ha en specifik signal.

s-video -> RJ45 ------------------- RJ45 -> scart

varför göra någonting enkelt för sig? :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Om kablaget är CAT-10 blir det inga prob att köra S-videon i ditt system. Är kablaget vanlig CAT-5 STP/UTP blir det skuggor och skit i din bild, eftersom S-video skall köras i kox.

Det sagt, om du har en dedikerad konverter lär det fungera och det jag sagt ovan stämmer inte. har aldrig testat dock.

cp-svc10big.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Vad är vanlig analog TV-signal? RF eller komposit? jag har dragit S-video ungefär 25meter i min lägenhet med kox (ja, koaxial), inte nån vidrigt tjock kabel men ändå. Bilden blir mjuk och skuggig. Med komposit är ju signalen så dålig anyhow att lite tilläggssnö kanske inte stör? Och så definierar vi ju ordet "fungerar" så olika. Men tittar du på en DVD med lång kox-svideo så blir det ingen njutning. Och mycket kommer att bero på om du har din infrastruktur med UTP (unshielded) eller STP (shielded). Oftast drar man UTP i väggarna, vilket fungerar bra med dataöverföring, men men.

Vi får väl hoppas på det bästa, och hoppas att användningsområdet är en övervakningskamera, inte en hemteater..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...