Smart Cat Postat 5 augusti 2004 Postat 5 augusti 2004 Hej! Har precis lyckats fixa automation på Vst-instrument (då kanske ni förstår vilken nybörjare jag är). Håller på o upptäcka Lm-9 och pular lite med den. Men jag har inte lyckats fixa så att man via automation byter från Beat-box till Akustiskt trumset, går det eller måste man fixa det på något annat sätt o i så fall hur? Mvh. KluZ
Egghuvud Postat 5 augusti 2004 Postat 5 augusti 2004 Lägg ett nytt midispår (spår 2) det måste ju vara det lättaste. Sedan laddar du upp version 2 av lm9 och väljer det akustiska setet .
Smart Cat Postat 6 augusti 2004 Trådstartare Postat 6 augusti 2004 Jo, det verkar ju fungera. Synd att behöva ta upp två spår och att slösa CPU på två VST´s. Tack ändå
Majken Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 Minns jag rätt så laddas trumset i LM-9 som vanliga .fxb filer. D.v.s att de är en MIDI bank. Detta borde göra att du kan skicka ett midi meddelande till LM-9 som säger att du skall byta MIDI program från exempelvis 000 till 001. Alltså MIDI meddelanden och inte Automation. /Majken
Egghuvud Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 nu blev jag lite nyfiken. Hur gör man då Majken?
Claes Holmerup Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 Ett problem om man gör så, är väl att det tar lite tid att ladda in andra samplingar, så det går inte att göra i farten så att säga...?
VacUm Postat 6 augusti 2004 Postat 6 augusti 2004 En sampleplayer tär väl knappast så mycket på CPU-kraften. Kör två stycken tycker jag. Det enda som är lite dumt är väl att det går åt mer minne...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.