Captain Sailorbeard Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 LÅTNAMN:Six Shooter Romance ARTIST/GRUPP:Captain Sailorbeard GENRE:Stoner/Fuzz/Lo-Fi LÅTLÄNGD:4:04 KOMPOSITÖR:Captain Sailorbeard PRODUCENT:Captain Sailorbeard EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3,72 MB STATUS: Omixad och saknar sång Vore kul att få lite feedback på detta! Omixad och utan sång än så länge men vad tycker ni?En bra låtide´? Six_Shooter_Romance.mp3
Negod (oregistrerad) Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Hej Jag skulle vilja flytta ram gurorna i mixen. trummorna tycker jag låter bra. Stämm melodigitaren också den känns lite out of tune.. Saknar helt ett tryck i basen.. Ett tips.. referenslyssna när du mixar mot nåt sound som du vill uppnå. Det kanske du redan gör. Jag tycker att det är svårt att bilda sig en uppfattning om låten utan melodislinga.. får vi höra låten med sång?
Captain Sailorbeard Postat 18 december 2006 Trådstartare Postat 18 december 2006 Ok,tackar för svar och snabbt också...*L* Flytta ram gurorna förstår jag inte riktigt vad du menar med. Ja Sologuran låter lite falskt det kan jag hålla med om,lite Lo-fi,det har väll sin charm det med.Båda bas och sång saknas än så länge men det kommer.
Hellpig Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Som låtidé är det här helt ok men du behöver jobba lite på helheten. Trummorna, särskilt i introt, känns väldigt för mycket överkvantiserade. Ljudet på trummorna behöver skitas ner också på något sätt, det är på tok för cleant för den här typen av musik. Finns det någon bas alls? Men med lite fix o trix och sång så borde det kunna bli ok.
Captain Sailorbeard Postat 19 december 2006 Trådstartare Postat 19 december 2006 Du har rätt det saknas helt bas än så länge så det skulle nog skita ner låten lite men trummorna tycker jag låter som dom ska förutom att dom som du säger är överkvantiserade i början.Tackar för kritiken!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.