Jump to content
Annons

Inget ljud vid impotering av midi-fil

Wizl (oregistrerad)

Recommended Posts

Wizl (oregistrerad)

Jag importerade en midi fil från datorn till FL Studio. När jag sedan spelar upp den i programmet hör jag ingenting. Jag ser bara att den spelas.. Vad skall jag göra?

(Är ny med programmet)

Dela på andra sajter

Annons
Jag importerade en midi fil från datorn till FL Studio. När jag sedan spelar upp den i programmet hör jag ingenting. Jag ser bara att den spelas.. Vad skall jag göra?

(Är ny med programmet)

du måste välja olika synthljud för de olika midikanalerna..

midi är ren information och inte ljud!!!!

välj ngn schysst synth o skruva till ngt fräckt...!!!

jag är ingen FL-användare, men jag antar att det finns ngra synthar med i programmet....!!!!

Dela på andra sajter

Wizl (oregistrerad)
Precis som när du gör en egen melodi i FL så väljer du Synth på precis samma sätt på MIDI filen du impoterade in...

😎

Hur gör jag detta då🙂?

Dela på andra sajter

Nu har inte jag FL själv, bara provkört demot några gånger men...

Skapa ett spår med WASP synthen eller va den heter, och släng MIDI filen du impoterade på det spåret... 😎

Är det en melodi ( 1 spår ) du har impoterat eller är det en helt låt ( flera spår ) ?

Dela på andra sajter

Wizl (oregistrerad)
Nu har inte jag FL själv, bara provkört demot några gånger men...

Skapa ett spår med WASP synthen eller va den heter, och släng MIDI filen du impoterade på det spåret... 😲

Är det en melodi ( 1 spår ) du har impoterat eller är det en helt låt ( flera spår ) ?

Asså det kommer flera spår i midi filen.. Eftersom det är en låt.. Hm fattar inte riktigt.. Får inget ljud ännu :s

Dela på andra sajter

Om du inte vet hur man använder Fl-studio överhuvudtaget så hänvisar jag dig till manualen.

Högerklicka på en ss kanal & välj tex "Fl-Keys", dra sedan in midi filen på piano kanalen. Välj vikety instrument du vill ha i rullgardins menyn. 😄

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.