Dream Exp. Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 LÅTNAMN: Reflections (Radio edit) ARTIST/GRUPP:Aléia GENRE:Progressiv Rock LÅTLÄNGD:03.40 KOMPOSITÖR:Dream Exp. PRODUCENT:Aléia EV. MEDVERKANDE:Övriga Aléia INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5,07 MB STATUS: Demo Hejsan svejsan! Det första jag har lagt upp här så jag är lite nervös över hur sågad jag kommer att bli 😎 I vilket fall så är detta en nerklippt version av en låt som förekommer på mitt band Aléias första demo. Originalet är närmare 7 minuter och i den versionen är det tydligare att det finns vissa influenser från den progressiva rocken. Säg gärna vad ni tycker. All kritik är välkommen så länge den är konstruktiv. Låter detta intressant kan ni ju alltid besöka Aléia på Aléia eller MySpace Reflections_Radioedit.mp3
Valdez Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Riktigt fint..fin röst också..det enda jag stör mig på är slutet..vid 3:08 där känns inte alla överens...krockar lite känns det som! men en riktigt fin låt..grattis!
Lundin Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Fin pojkbandsröst där i introt.. 😎 Mjo...mja.... det är lite störande volymskillnader i sången.. speciellt när sångaren tar i.. oops.. och rösterna är olika starka i volym sinsemellan också.. Låten tycker jag känns rätt jämn mixmässigt, soundet låter 60 - 70:tal med tidsmässigt nyare touch som avrundning, även om det personligen inte är direkt negativt ur soundmässig synvinkel.. det fanns mycket musik då som än idag låter jäkligt bra.. Hursomhelst , det här var väl inget jag fastnade för.. inte dåligt gjort alls, men rent tekniskt kunde ni nog snäppa till det här på ett par punkter och få en ännu lite vassare slutprodukt.. men det är enligt min smak då ´rå.. Lycka till.
Dream Exp. Postat 18 december 2006 Trådstartare Postat 18 december 2006 Tackar för kommentarerna! Jag kan tillägga att det är det första som seriösa som jag någonsin spelar in och mixar själv i min hemstudio. Sångnivåerna sinsemellan sångarna är medvetet justerade. Sedan missade jag att det var så stor volymskillnad på lead-sången ibland. Jaja, man lär sig av sina misstag...
Jejje Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Riktigt bra röst och rent tekniskt är musiken bra också! Dock tycker jag att mixningen på speciellt sången känns sådär. Vad jag förstod det så har du gjort volymskillnaderna med flit? Ett tips är nog att justera det med en mer jämn volym för som det är nu så låter det riktigt illa i vissa partier!
Dream Exp. Postat 19 december 2006 Trådstartare Postat 19 december 2006 nja eller alltså att lead-sången hoppar ibland i volym var inget avsiktligt. Det är en tabbe. Däremot har jag ställt de olika sångarnas röster mot varandra så att melodin hörs mest
Jejje Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 nja eller alltså att lead-sången hoppar ibland i volym var inget avsiktligt. Det är en tabbe. Däremot har jag ställt de olika sångarnas röster mot varandra så att melodin hörs mest Lägg en kompressor på leadsången så blir det nog bättre.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.