Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag flyttar till Holland i januari, fått jobb där.

Dock så vill jag väldigt gärna ta med min MIDI-klaviatur, men har inte riktigt listat ut hur jag ska frakta den.

Det är en M-Audio Axiom 49, inte så jättestor, men tillräckligt stor för att jag inte får plats med den i min väska.

Hur borde man gå till väga enklast? Ska jag hosta upp stålarna och köpa ett flightcase?

Jag har kollat på Thomann.de (där jag köpte klaven) och dom skriver oftast inte ut innerdimensionerna. Sen så vet jag inte om jag hinner få den från Tyskland eftersom jag reser i början på januari.

Kanske någon har ett case över dom kan tänkas sälja till mig för en överkomlig summa?

Om så är fallet så finns jag i Uppsala tills vidare.

Finns det nån annan möjlighet än att fixa ett flightcase? Dom brukar ju inte alltid vara så billiga och det kanske finns nått billigare alternativ eftersom jag inte kommer resa med den så ofta, det är bara just nu när jag flyttar. Kanske lämna den i Sverige och skicka den med bud, typ UPS eller FedEx?

Klaviaturens dimensioner är 81 x 28.5 x 6.6 cm, mer info om klaven här.

Tacksam för alla svar och tips 😱

Annons
Psyience (oregistrerad)
Postat

Kolla med flygbolaget om du kan ta med den in i kabinen. Tror jag har hört att musikinstrument är undantagna handbagereglerna.?

Postat (redigerat)
Kolla med flygbolaget om du kan ta med den in i kabinen. Tror jag har hört att musikinstrument är undantagna handbagereglerna.?

Intressant.. Undrar dock hurvida det är tillåtet nu när dom har tajtat upp reglerna kring handbagage angående alla terroristregler..

Jag får kolla närmare på det där, tack.

Edit: På KLMs hemsida står det följande:

One second piece of hand baggage (max. dimensions: 45 x 20 x 35 cm), the total weight of both not to exceed 18 kg/39 lbs.

Då kan jag ju inte plocka med mig den tyvärr, den är för lång helt enkelt.

Ibland ångrar man att man inte köpte 25-tangents versionen istället 😱

Redigerat av tewmten
Postat

Tjena!

Jag har transporterat mitt klaviatur i ett snowboardfodral en gång, fungerade bra..

Sådana borde man kunna få till någorlunda rimliga priser.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.