Jump to content
Annons

En mycket anorlunda trance låt med ethnic influens

Recommended Posts

Negod (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Do you want my love?

ARTIST/GRUPP: Joakim Joahsson

GENRE: Techno/Trance med jazz o egyptisk melodi influens (tror jag fick med allt nu)

LÅTLÄNGD: 03.09

KOMPOSITÖR: Joakim Johansson

PRODUCENT: Joakim Johansson

EV. MEDVERKANDE: Anders Fryestam

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,89 mb

STATUS: fördig låt

En speciell låt som man antingen gillar eller inte.. Fick lite influenser av David Weckl band o Ale möller! Slänga på lite trance komp o pilla lite med zyntar så får man denna hybrid låt. Inget samplat allt inspelat och fixat själv......

Lyssna o avgör själv vad du tycker

Hare bäst alla musiclovers!

// Jocke

Do_you_want_my_love.mp3

Redigerat av Negod
Annons
Postat

jag gillar 😕

David Weckl band man skall aldrig upphöras att förvånas ...gött

Är väl en rocker på något udda sätt men detta köper jag

Tack för lyssningen..Ynot

Negod (oregistrerad)
Postat

nemas problemas!!

Så du kunde ladda ner låten.. Jag kan nästan inte ladda ner någon låt här på forumet.. Blir lite pissed måste jag säga... kommer upp en maaaaaaaaaaaassa text bara.. hmm någon som vet vad det kan vara för problem?

Postat
nemas problemas!!

Så du kunde ladda ner låten.. Jag kan nästan inte ladda ner någon låt här på forumet.. Blir lite pissed måste jag säga... kommer upp en maaaaaaaaaaaassa text bara.. hmm någon som vet vad det kan vara för problem?

säg ine detta för högt då går många i taket. 😆

höger klicka o spara som xxxxxx.mp3 så funkar det,,

detbästa är att länka till eget ställe...något fel på servern som inte rättas till förän detnya forumet kommer igång..

t

Negod (oregistrerad)
Postat

man tackar o bockar!!

Postat

Trevligt! Jag får vibbar från tidigt nittiotal, men med ett modernt sound. Det kan ju aldrig slå fel! Ballt att bunga sjaklänges också, det har jag aldrig orkat. Tumme upp!

Negod (oregistrerad)
Postat

Ja det är det verkligen... mer 90-tal åt folket!!!! 😉

Postat

Hejsan.

Okej, till att börja med, det är en lysande idé det här; dock så faller den innan den når till målet.

Ska börja med att säga att det här inte kan klassas som trance, så det kan du ta bort på en gång 😆.

Hursomhelst, bakgrundskompet är ALLDELES förjävla tråkigt! Det är inget pump och driv i det; ackorden och basen går runt i samma veva hela tiden, som dessutom är väldigt fantasilöst gjord. Valet av de elektroniska ljuden är så cliché som de kan bli.

Alltså, sorry; men det här låter som en klassisk skolad musiker försöker göra något som han egentligen ens gillar att göra.

Men som sagt, en kul idé det här, de etniska elementen finns det inget att klaga på alls! Det är toppgjort; så jag ser gärna att du vidareutvecklar den här idén 🙁

Mvh/Daniel

Postat

Tjipp.

Riktig kul idé med baklängessången. Fick lite KLF-vibbar, och dom gillade jag när det begav sig. Mixen kan jag inte säga mycket om, sitter med laptopen nu. Gott jobbat!

(På tal om stilar, jazz?? Hurdå?)

Negod (oregistrerad)
Postat

ujuj.. va kul med konstruktiv kritik.......

Ja jag håller med om att den är grymt enformig....

MÅste i ärlighetens namn säga att jag har lagt ner ca 5 timmar från börjat till slutmix.. Har inte gett mig tid till att vidareutveckla detta..

Men jag måste säga att jag har fått inspiration av den konstruktiva kritiken

D vibe - Hur skulle du göra för att få driv i kompet då?

Wernborg - Det är lite jazz i kompet.. om du lyssnar riktigt noga så ligger det lite jazz influenser o trycker upp kompet.. 😉

Jag brukar inte ha tålamod att jobba så mycket på låtar...

Men i will give this a shot.........

Postat

Riktigt fet tycker jag, gott att du gör musik som inte låter som alla andras! Fett driv, men det finna lite jobb kvar, kan inte sätta fingret på det exakt men det låter bra! 😉

Negod (oregistrerad)
Postat

Ja jag håller med.. det är något som saknas.. får gnygga mina grå lite granna o försöka luska ut vad det kan vara.. Jag tror det är mer variation som behövs..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.