Negod (oregistrerad) Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Do you want my love? ARTIST/GRUPP: Joakim Joahsson GENRE: Techno/Trance med jazz o egyptisk melodi influens (tror jag fick med allt nu) LÅTLÄNGD: 03.09 KOMPOSITÖR: Joakim Johansson PRODUCENT: Joakim Johansson EV. MEDVERKANDE: Anders Fryestam INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 2,89 mb STATUS: fördig låt En speciell låt som man antingen gillar eller inte.. Fick lite influenser av David Weckl band o Ale möller! Slänga på lite trance komp o pilla lite med zyntar så får man denna hybrid låt. Inget samplat allt inspelat och fixat själv...... Lyssna o avgör själv vad du tycker Hare bäst alla musiclovers! // Jocke Do_you_want_my_love.mp3 Redigerat 17 december 2006 av Negod
ynot Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 jag gillar 😕 David Weckl band man skall aldrig upphöras att förvånas ...gött Är väl en rocker på något udda sätt men detta köper jag Tack för lyssningen..Ynot
Negod (oregistrerad) Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 nemas problemas!! Så du kunde ladda ner låten.. Jag kan nästan inte ladda ner någon låt här på forumet.. Blir lite pissed måste jag säga... kommer upp en maaaaaaaaaaaassa text bara.. hmm någon som vet vad det kan vara för problem?
ynot Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 nemas problemas!! Så du kunde ladda ner låten.. Jag kan nästan inte ladda ner någon låt här på forumet.. Blir lite pissed måste jag säga... kommer upp en maaaaaaaaaaaassa text bara.. hmm någon som vet vad det kan vara för problem? säg ine detta för högt då går många i taket. 😆 höger klicka o spara som xxxxxx.mp3 så funkar det,, detbästa är att länka till eget ställe...något fel på servern som inte rättas till förän detnya forumet kommer igång.. t
Brynolf Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Trevligt! Jag får vibbar från tidigt nittiotal, men med ett modernt sound. Det kan ju aldrig slå fel! Ballt att bunga sjaklänges också, det har jag aldrig orkat. Tumme upp!
Negod (oregistrerad) Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Ja det är det verkligen... mer 90-tal åt folket!!!! 😉
D Vibe Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Hejsan. Okej, till att börja med, det är en lysande idé det här; dock så faller den innan den når till målet. Ska börja med att säga att det här inte kan klassas som trance, så det kan du ta bort på en gång 😆. Hursomhelst, bakgrundskompet är ALLDELES förjävla tråkigt! Det är inget pump och driv i det; ackorden och basen går runt i samma veva hela tiden, som dessutom är väldigt fantasilöst gjord. Valet av de elektroniska ljuden är så cliché som de kan bli. Alltså, sorry; men det här låter som en klassisk skolad musiker försöker göra något som han egentligen ens gillar att göra. Men som sagt, en kul idé det här, de etniska elementen finns det inget att klaga på alls! Det är toppgjort; så jag ser gärna att du vidareutvecklar den här idén 🙁 Mvh/Daniel
Wernborg Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Tjipp. Riktig kul idé med baklängessången. Fick lite KLF-vibbar, och dom gillade jag när det begav sig. Mixen kan jag inte säga mycket om, sitter med laptopen nu. Gott jobbat! (På tal om stilar, jazz?? Hurdå?)
Negod (oregistrerad) Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 ujuj.. va kul med konstruktiv kritik....... Ja jag håller med om att den är grymt enformig.... MÅste i ärlighetens namn säga att jag har lagt ner ca 5 timmar från börjat till slutmix.. Har inte gett mig tid till att vidareutveckla detta.. Men jag måste säga att jag har fått inspiration av den konstruktiva kritiken D vibe - Hur skulle du göra för att få driv i kompet då? Wernborg - Det är lite jazz i kompet.. om du lyssnar riktigt noga så ligger det lite jazz influenser o trycker upp kompet.. 😉 Jag brukar inte ha tålamod att jobba så mycket på låtar... Men i will give this a shot.........
Nexustwins Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Riktigt fet tycker jag, gott att du gör musik som inte låter som alla andras! Fett driv, men det finna lite jobb kvar, kan inte sätta fingret på det exakt men det låter bra! 😉
Negod (oregistrerad) Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Ja jag håller med.. det är något som saknas.. får gnygga mina grå lite granna o försöka luska ut vad det kan vara.. Jag tror det är mer variation som behövs..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.