Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

hej!

jag tänkte bara säga att vi släppte vår julhit idag på vår hemsida, så nu kan alla ladda ner den! dans/pop, manskör och en massa godbitar!

ha de fint

/josef

edit: vår hemsida också...

och nu hela skiten...

* LÅTNAMN: Light speed home for christmas

* ARTIST/GRUPP: Yoda Pop (feat. The commuter)

* GENRE: dans/pop

* LÅTLÄNGD:

* KOMPOSITÖR: yoda pop

* PRODUCENT:yoda pop

* EV. MEDVERKANDE: The Commuter

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK:

* STATUS: färdig. släppt på hemsidan

(

* LÅTLÄNK:)

Redigerat av josie87
Annons
Negod (oregistrerad)
Postat

Jag gillar detta starkt!!

Cool låt! Juste matta som ligger o drar goa accord.. Kören är grym!

Proffsigt intryck på mig...

Inte så mycket att tillägga

Postat

Hej sura 80-tal. 😱 Det låter proffsigt men det lite för mycket PetShopBoys för mitt tyckte. Robotrösten låter som... 'vi gör en hit med en sådan där lustig effekt på rösten, det blir hits för alla som gör det. Se bara på Basshunter. " Det är trist.

Nu lät jag väl ovanligt butter. Jag tycker inte att det är dåligt egentligen... snygg arbete med att skriva låten, snygga ljud, fint mixad osv. Det är bara ett par av de två ovanstående faktorerna som får mig att inte spara låten, annars är det ett hantverk.

Postat

nu var vi inte riktigt egentligen ute efter att göra en ny basshunter.. det är ju vårat sound 😱

ja, denna är rätt mycket 80 tal fast med 70discostråkar.. skiljer sig en del från våra tidigare

Postat

Menade det inte så hårt, skulle kanske lagt till en 😱 där... God jul och tack för låten! 😮

Postat

Hmmm, början var ju inte alls speciellt bra! Rörig och lite löjlig (enligt mitt tycke) Verserna är riktigt bra och påminner som någon redan sagt om Pet Shop Boys (jag ser ju då det som något positivt 😄 ) Refrängen är dock sådär överhurtigt gaydiscoaktig och passar väl inte riktigt ihop med verserna. Kontentan är alltså att jag gillar halva låten. Fade-outen i slutet kommer lite väl plötsligt också. Mixen och själva soundet är helt okej!

Postat (redigerat)

Följ forumets Demoregler och fyll i mallen för låten som finns... Det är inte en fråga om vad det har för betydelse för dej personligen. Vill du vara en del av forumet så följ dom regler som finns... 😄

Sen ska jag skriva något om låten...

Redigerat av Lilleman
Postat
Följ forumets Demoregler och fyll i mallen för låten som finns... Det är inte en fråga om vad det har för betydelse för dej personligen. Vill du vara en del av forumet så följ dom regler som finns... 😄

Sen ska jag skriva något om låten...

Hårt men rättvist 🙂

Postat
Hmmm, början var ju inte alls speciellt bra! Rörig och lite löjlig (enligt mitt tycke) Verserna är riktigt bra och påminner som någon redan sagt om Pet Shop Boys (jag ser ju då det som något positivt 🙂 ) Refrängen är dock sådär överhurtigt gaydiscoaktig och passar väl inte riktigt ihop med verserna. Kontentan är alltså att jag gillar halva låten. Fade-outen i slutet kommer lite väl plötsligt också. Mixen och själva soundet är helt okej!

i början försökte vi måla upp ett stort vinterlandskap, så det ska vara mycket som låter och en massa julstämning.

visst är det gaydisco i refrängen, det är så vi brukar låta 😏, men denna gången tänkte vi ha lite annat stuk på verserna och det blev rätt 80 när man ligger kvar på samma basriff hela tiden och bara byter ackordet i synten.

tycker du att fadeouten kommer plötsligt? kanske det.. men i alla fall så är det lite fint monty python-snack då 😆

/josef

Postat
har det egentligen nån betydelse?

Meningen med de regler som Olsberg skapade för forumet är ju till för att alla som kommer hit ska få en enhetlig och seriös bild av demoforumet

..att det är rent o snyggt och lätt att ta till sig informationen.. personligen tycker jag en demopostning ser mer professionell ut när mycket information är utskriven..men smaken skiljer sig kanske från individ till individ.

Du är bara en av väldigt många som antingen skiter i dessa regler eller helt enkelt inte tar reda på vad som gäller..

Så v.v redigera nu din första tråd så blir åtminstone jag nöjd.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.