spaceman Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Låt oss kasta glöggen och inta en kaffe latté istället tillbakalutat. Hela Sverige känns som ett köpgalleriagettho. Vad är det för fel på mig som inte känner så ? God jul på er alla på forumet... Låtlänk: Your browser does not support the HTML5 audio tag LÅTNAMN: Whats wrong with me ARTIST/GRUPP: Spaceman GENRE: Julglögg LÅTLÄNGD: 04:20 KOMPOSITÖR: Spaceman PRODUCENT: Spaceman INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: 256/kb MP3 STORLEK: 11.6 STATUS: Tja, why not.
Harmonica mike Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 (redigerat) Tjena Spaceman. Snyggt som vanligt.Jag väntar och väntar på att få höra grym sång bryta ut på dina snygga proddar..Sök med ljus och lykta,annonsera för tusan! Sång på dina alster - och det kan bli hur bra som helst. Spännande arr i denna,och mycket proffsigt.Kanske skulle man plocka bort nåt av fills ljuden - om det varit sång med..då blir dom överflödiga liksom..Shit,hade jag varit 20 år yngre så skulle jag bett på mina bara knän för att få joina ditt band. Mycket läckert! Får bli mitt slutbetyg.Full pott med andra ord. Mvh Micael edit:När jag hör din musikalitet funderar jag på om du inte skulle kunna dra låtarna lite mer åt soul hållet,så jag får testa att sjunga lite..Det vore en utmaning.. Redigerat 17 december 2006 av Harmonica mike
spaceman Postat 18 december 2006 Trådstartare Postat 18 december 2006 Harmonica Mike, Tack för din respons. Det finns dom som tycker stycket skulle passa väldigt bra i film och reklam samanhang... 😉 Själv tycker jag låten blev lite för lååång. Ska kolla om jag kan korta ner den.
Wernborg Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Skönt och drömskt. Javisst är det långt från galleriahetsen, men å andra sidan så kanske musiken hade gjort nytta i högtalarna på dylika ställen för att sansa Svensson. Bra jobbat. God jul // Steffo
Hellpig Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Väldigt lågmält och många sköna ljud. Gillar låten och produktionen men hade gillat ännu mer om det varit lite mer tryck i låten... exakt hur man åstadkommer det vet inte jag men jag har hört liknande låtar som har just lite mer stuns i sin helhet utan att tappa på softheten. Det tummen upp ändå!
spaceman Postat 19 december 2006 Trådstartare Postat 19 december 2006 Wernborg: Nu är det högtryck i alla gallerior i Sthlm iallafall...Platt TV ska ju alla ha + att det sörplas latte överallt. Tack för din respons. Hellpig: Vad menar du med mer tryck ? Är det basen, trummorna ? Är det db, eq, pan mm. Förstår vad du menar men inte på vad du vill ska göras. Kom gärna med förslag så ska jag kolla upp det. Ska jag lägga till/ta bort något instrument ?
Hellpig Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Förmodligen är det trummorna i kombination med en lite mer distinkt bas. Kanske... jag är inte så duktigt på sånt, försöker lära mig så gott jag kan. Tyvärr har jag inte någon länk men det var någon här på forumet som gjorde en liknande låt men var just, hmm, soft men med lite mer tryck i. Det var nog någon av Danabackens låtar jag tänker på kommer inte ihåg vilken dock. Men! Är det det här sound du vill uppnå skall du vara glad och stolt för det. Vad jag pratar om är ju mina personliga referenser och låt för del inte dem förorena ditt ljudideal! 😕
Tokai Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Det är bra som det är, tycker jag. Behövs inget extra tryck. Hade det funnits sång och text kanske det hade varit annorlunda med uttryck osv. Kommer på mig att sjunga lite trudilutter till låten men blir tyvärr avbruten av en del soloinslag, men det får man väl acceptera. Håller med Harmonica mike att det finns soulkänsla i detta. Lite 70-talets Temptationens (fast dom var hårdare i soundet) och lite Pink Floyd, kanske. Är dock inte så svag för dom jazzigare partierna dock. Myyyys
equality Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Jäddrigt snyggt arrat och låten i övrigt får mig att tänka på en Donald Fagen som hittat in i en studio full av synthar. En jazzvokalissa som drar loss blandat medpratsång vore som sagt nog ytterligare ett lyft. Instrumentalmusik av detta slag gör ju att man tänker på filmmusik och inget fel i det. Lagom amerikansk, lagom laid back, yeah!
spaceman Postat 21 december 2006 Trådstartare Postat 21 december 2006 Hellpig: Kan testa med att köra en annan bas. Oftast tycker jag bättre om vanlig kontrabas stuk mer än flashiga synthbasar. Dom känns torrare. En bas ska vara torr. När det gäller trummor, så visst, styra upp baskaggen något kanske löser problemet. Tokai: Tack för din respons. All that jazz brukar jag säga. Är ingen jazz-snubbe men jag gillar att lyssna på jazz ibland. Rekomenderar Paul Desmond "take ten" från 63. Sen blir man såld. Equality: Tack för responsen. Kan hålla med dig om att en Stina Nordenstam eller Rebecca Thörnbeck skulle verkligen göra susen på den här låten. Finns det någon jazzig sångerska får du verkligen höra av dig. Den går att prodda om så den skulle passa med sång...
Florian le Sage Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Rebecca Thörnqvist skall det nog vara va:::näe hon är inte bra nog i mitt tycke, finns bättre, lycka till!
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 I mina öron låter det som film musik och bra sån oxå, typ med bilder med åk/rörelse tema eller hur man ska säga, kan va bil kan oxå vara kameran som "åker" mellan olika miljöer. Drömlikt kort sagt, behöver inte vara sång kan vara talat oxå eller som det är. Göran
ynot Postat 22 december 2006 Postat 22 december 2006 lite intetsägande drar liksom inte åt något håll. har svårt att definera känns lite som hiss musik .. Breaket tar mig från hissen i alla fall. Soft ...kanske lite väl soft..' Ynot
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.