Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: A circle

ARTIST/GRUPP: Yellow

GENRE: Chill? Jag vet faktiskt inte

LÅTLÄNGD: 4:32

KOMPOSITÖR: Andreas E

PRODUCENT: Andreas E

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.22

STATUS: Färdig?

Låtlänk:

Nu var det ett tag sen jag la ut något här, iof så var det ett j'vla tag sen jag jobbade med musiken 😕

Vet inte riktigt vad man ska säga om låten, lite myspys så här i vintermörkret 😮

Är det någon som låter dåligt i själva soundet hos er?

Gitarren låter absolut inte som någon riktigt gitarr, men jag tyckte det lät coolt och ville köra med den 😮

Annons
Postat

Eller ah, det gitarr liknande ljudet då? 😮

Det är en gitarr patch på min Korg Karma 😕

Postat (redigerat)

Jag tycker det är suveränt bra! Först hickar jag till när det där glissandopadljudet kommer och tycker att det blir helt fel och sedan sitter det klockrent perfekt när allt kommer igång och spelar mot padljudet. Kanon! Och...Karma alltså...liknar den Triton eller vad den heter? Jättebra. Fräckt. Liknar gitarr dist mys på någon sentida Tangerine Dream. Jättebra. Trumfill-inen låter lite för mycket plastiga Jan Hammer-stela pitchade samplingar men det kanske blir häftigare än att ha moderna mer realistiska ljud? Blir det för realistiskt tappar man ju lite av spacekänslan.

Redigerat av Fredrika
Postat

Tack Fredrika! va du är snäll! 😄

Ja Karman påminner väl en del om Triton serien..

Karman kom efter dock har en massa andra roliga funktioner..

Plus att Karman kan läsa Triton ljud men inte tvärtom 🙂

Postat (redigerat)

Nu är jag säker. Detta är klart bättre än senaste Tangerine Dream-plattan. Kanske dags för gubben Edgar Froese att pensionera sig. Jag har ett lyssningstips på en gammal Tangerine Dreamplatta som kanske kan tilltala dig. Turn of the Tides heter den från 1994. Jag fick den skickad till mig av en TD-galen man som bor i Austalien och jag blev hellycklig på en gång.

Jag vill sno den här låten och lägger den på en cd-r om du inte förbjuder mig. Ja, jag ska skriva upphovsartist på den.

Redigerat av Fredrika
Postat

Jag gillar det här!

Verkligen sköna slingor..gitarrgrejen är väldigt cool gillar melodin där..låter stort och mäktigt!

Mycket bra!..

Postat

Fredrka: Fan va kul att du gillar den!

Ja självklart får du bränna ut den på skiva, det gör mig bara glad 😄

Valdez: Tack så mycket! 🙂

Kul att ni gillar den!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.