TonyHEX Postat 5 augusti 2004 Postat 5 augusti 2004 Hej. Jag har ett litet problem. Det smäller till i högtalarna då och då när det spelas någon form av ljud (musik till exempel). Det är så pass höga sprak att det blir riktigt iriterande. Har aldrig haft problemet tidigare. Nu är det så att jag har en skarvdosa liggandes väldigt nära subwoofern, där alla högtalarkablar kopplas in. I den dosan sitter diverse grejer inkopplade, tex datorn och agget till surroundsystemet. Frågan är: Kan den här strömdosan störa signalerna i högtalarkablaget? Obs. Har inte haft denna skarvdosa nära wuffern tidigare, så den är liksom "prime suspect" just nu.
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 5 augusti 2004 Postat 5 augusti 2004 =,5 August 2004, 09:34] ....Frågan är: Kan den här strömdosan störa signalerna i högtalarkablaget? Enkelt uttyckt: Ja. Koppla om lite och flytta runt dina sladdar väl.
VacUm Postat 5 augusti 2004 Postat 5 augusti 2004 Om det "sprakar till" lite då och då så tvivlar jag på att det handlar om störningar. Låter mer som glappkontakt eller oxidering i nån potentiometer. Jucka på signalkablarna o kolla om det blir värre.
TonyHEX Postat 5 augusti 2004 Trådstartare Postat 5 augusti 2004 Det där med juckandet har jag redan försökt med utan resultat. Ska ta och flytta om lite på kablaget sen. Tack för hjälpen
TonyHEX Postat 9 augusti 2004 Trådstartare Postat 9 augusti 2004 Det löste sig med sprakandet efter jag flyttade om kablarna, tack för hjälpen, höll på bli knäpp på oljudet. 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.