Jump to content
Annons

Nära döden!


AuDiOToNiC (oregistrerad)

Recommended Posts

AuDiOToNiC (oregistrerad)

När någon av är har blivit misshandlad knivhuggen och vart nära döden kan ni ju ta och diskutera mer om detta. men tror ingen av er här har blivit det.

Jag ska inte ljuga eller skryta om detta, är ett känsligt ämne men det har hänt mig.. 00-11-13 i skenen borås.. 10 min från att dö.. ändå gått självförsvar.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
AuDiOToNiC (oregistrerad)
Kanske hade kunnat undvikas om man inte haft en "slå först, fråga sedan"-attityd? Eller om man inte trott att man varit någon slags civil-hjälte?

Tro mig det hade det inte och vem har sagt att jag slog först då. ni ser ni vet ju inte hur det gick till och ni kommer med den så kallad slå först attityden. inget kan undvikas om det kommer tå personer med mot dig med kniv.. Ska du visa din stolthet och låta dem hugga dig haha tror inte det och sen att folk är fega och inte vågar hjälpa en är en annan fråga sprinag är väl ingen ide om de är 2 då måste du försvara dig ELLER..

Redigerat av AuDiOToNiC
Link to comment
Dela på andra sajter

AuDiOToNiC (oregistrerad)
Kanske hade kunnat undvikas om man inte haft en "slå först, fråga sedan"-attityd? Eller om man inte trott att man varit någon slags civil-hjälte?

Tro mig det hade det inte och vem har sagt att jag slog först då. ni ser ni vet ju inte hur det gick till och ni kommer med den så kallad slå först attityden. inget kan undvikas om det kommer tå personer med mot dig med kniv.. Ska du visa din stolthet och låta dem hugga dig haha tror inte det och sen att folk är fega och inte vågar hjälpa en är en annan fråga sprinag är väl ingen ide om de är 2 då måste du försvara dig ELLER..

att komma fram efter du blivit huggen några gånger och sett på själva händelsen kallar jag inte för hjälp precis..och är man uppväxt på ett ställe där man måste försvara sig dagligen ser man det på ett helt annat perspektive..en att vara en snäll mammas pojke som kankse har åkt på en lavet och ser det som misshandel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är en lavett?

Enl. NE:

lavett´ subst. ~en ~er

ORDLED: lav-ett-en

• underlag för eldröret på artilleripjäs: lavetthjul; lavettsvans; kanonlavett; mörsarlavett

HIST.: sedan 1677; av ty. Lafette med samma bet.; av fra. l'affût, best. f., 'träunderlag; stöd; stativ'; urspr. till lat. fustis 'påk; stock'

🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

När någon av är har blivit misshandlad knivhuggen och vart nära döden kan ni ju ta och diskutera mer om detta. men tror ingen av er här har blivit det.

Jag ska inte ljuga eller skryta om detta, är ett känsligt ämne men det har hänt mig.. 00-11-13 i skenen borås.. 10 min från att dö.. ändå gått självförsvar.. 😉

Det här förstår jag inte.

I den andra tråden påpekade du hur viktigt det va att inte springa utan att försvara sig själv genom att ge den personen som angrep dig på käften för att visa denna person att det inte är okej att slå dig.

Att du inte fattar att du kanske hade klarat dig bättre genom att springa efter att nästan blivit knivhuggen till döds är ju helt sjukt.

Den händelsen borde ju ha öppnat dina ögon om något?

För din egen och din sons skull så bli lugnare och tänk inte alltid "respekt framför allt" som verkar vara en stor anledning till att folk slår varandra på käften.

Hade jag blivit irriterad av folk som kollade på mig på natten efter krogen hade jag säkerligen inte levt idag.

Varför inte bara ignorera och gå stolt därifrån och tänka att man inte sjönk till deras nivå? För att någon kollar på dig lite konstigt är väl inte så farligt?

Det va bara det jag ville flika in med.

Link to comment
Dela på andra sajter

När någon av är har blivit misshandlad knivhuggen och vart nära döden kan ni ju ta och diskutera mer om detta. men tror ingen av er här har blivit det.

Jag ska inte ljuga eller skryta om detta, är ett känsligt ämne men det har hänt mig..  00-11-13 i skenen borås.. 10 min från att dö.. ändå gått självförsvar.. 🙁

Det här förstår jag inte.

I den andra tråden påpekade du hur viktigt det va att inte springa utan att försvara sig själv genom att ge den personen som angrep dig på käften för att visa denna person att det inte är okej att slå dig.

Att du inte fattar att du kanske hade klarat dig bättre genom att springa efter att nästan blivit knivhuggen till döds är ju helt sjukt.

Den händelsen borde ju ha öppnat dina ögon om något?

För din egen och din sons skull så bli lugnare och tänk inte alltid "respekt framför allt" som verkar vara en stor anledning till att folk slår varandra på käften.

Hade jag blivit irriterad av folk som kollade på mig på natten efter krogen hade jag säkerligen inte levt idag.

Varför inte bara ignorera och gå stolt därifrån och tänka att man inte sjönk till deras nivå? För att någon kollar på dig lite konstigt är väl inte så farligt?

Det va bara det jag ville flika in med.

Håller med dig Lavrell. Att det sedan är ett faktum att både du och jag ÄR de snyggaste på det här stället förklarar ju att folk glor på oss extra mycket. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

När någon av är har blivit misshandlad knivhuggen och vart nära döden kan ni ju ta och diskutera mer om detta. men tror ingen av er här har blivit det.

Jag ska inte ljuga eller skryta om detta, är ett känsligt ämne men det har hänt mig..  00-11-13 i skenen borås.. 10 min från att dö.. ändå gått självförsvar.. 😄

Det här förstår jag inte.

I den andra tråden påpekade du hur viktigt det va att inte springa utan att försvara sig själv genom att ge den personen som angrep dig på käften för att visa denna person att det inte är okej att slå dig.

Att du inte fattar att du kanske hade klarat dig bättre genom att springa efter att nästan blivit knivhuggen till döds är ju helt sjukt.

Den händelsen borde ju ha öppnat dina ögon om något?

För din egen och din sons skull så bli lugnare och tänk inte alltid "respekt framför allt" som verkar vara en stor anledning till att folk slår varandra på käften.

Hade jag blivit irriterad av folk som kollade på mig på natten efter krogen hade jag säkerligen inte levt idag.

Varför inte bara ignorera och gå stolt därifrån och tänka att man inte sjönk till deras nivå? För att någon kollar på dig lite konstigt är väl inte så farligt?

Det va bara det jag ville flika in med.

Håller med dig Lavrell. Att det sedan är ett faktum att både du och jag ÄR de snyggaste på det här stället förklarar ju att folk glor på oss extra mycket. 😆

Jamen jag menar det! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

När någon av är har blivit misshandlad knivhuggen och vart nära döden kan ni ju ta och diskutera mer om detta. men tror ingen av er här har blivit det.

Jag ska inte ljuga eller skryta om detta, är ett känsligt ämne men det har hänt mig..  00-11-13 i skenen borås.. 10 min från att dö.. ändå gått självförsvar.. 🙁

Det här förstår jag inte.

I den andra tråden påpekade du hur viktigt det va att inte springa utan att försvara sig själv genom att ge den personen som angrep dig på käften för att visa denna person att det inte är okej att slå dig.

Att du inte fattar att du kanske hade klarat dig bättre genom att springa efter att nästan blivit knivhuggen till döds är ju helt sjukt.

Den händelsen borde ju ha öppnat dina ögon om något?

För din egen och din sons skull så bli lugnare och tänk inte alltid "respekt framför allt" som verkar vara en stor anledning till att folk slår varandra på käften.

Hade jag blivit irriterad av folk som kollade på mig på natten efter krogen hade jag säkerligen inte levt idag.

Varför inte bara ignorera och gå stolt därifrån och tänka att man inte sjönk till deras nivå? För att någon kollar på dig lite konstigt är väl inte så farligt?

Det va bara det jag ville flika in med.

Håller med dig Lavrell. Att det sedan är ett faktum att både du och jag ÄR de snyggaste på det här stället förklarar ju att folk glor på oss extra mycket. 😄

Jamen jag menar det! 😆

Jag måste nog säga att du DOL är snäppet snyggare än Lavrell, men han är inte långt efter! 😆

Ni ligger flera mil före oss andra 😆

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Att det sedan är ett faktum att både du och jag ÄR de snyggaste på det här stället förklarar ju att folk glor på oss extra mycket. 😄

Ni må vara de snyggaste på det här stället, men jag är snyggast på det HÄR stället *pekar på något onämnbart*

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra vart  😕

Hoppas det finns brudar där också..

😮

😄 Du är klart snyggast du också... 😮

😛 Äh... Vi är... snyggast allahopa...

Du med... och jag med... duuu meeeed... och jaaaag meeeeeed.

Hick.

Hur gick diskussionen från dödsmisshandel till detta 😲😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra vart  🥰

Hoppas det finns brudar där också..

😆

😎 Du är klart snyggast du också... 🙂

😆 Äh... Vi är... snyggast allahopa...

Du med... och jag med... duuu meeeed... och jaaaag meeeeeed.

Hick.

Hur gick diskussionen från dödsmisshandel till detta 🥰😆

😛 Jag har den inverkan på diskussioner på dödsmisshandel...

Alltså...

Min ståndpunkt är iallafall klar.

Jag förespråkar inte våld men det finns situationer där det tyvärr inte kan hjälpas att man blir tvungen att ta till det.

I ren överlevnadssyfte.

Som jag tog upp i en annan liknande tråd nyligen så blev jag för ett antal år sedan utsatt för ett rånförsök på en krogtoalett. Killen viftade med en morakniv framför mitt snygga anlete och begärde att få min plånbok. Nå, jag avväpnade och paketerade honom i toalettpapper men jag är inte stolt över det. Snarare mer och mer tveksam till att gå ut i kroglivet överhuvud taget. För djävligt att det finns så mycket frustration hos folk att de måste ut och leta upp bråk för att... må bra???

Visst finns det folk som glor och försöker provocera fram än det ena än det andra men jag försöker att undvika "i fällan". Det ÄR bra jobbigt att hela tiden möta snubbar som ska mäta picken med en...

😆 I alla fall på det sättet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...