Jump to content
Annons

saxofonbekymmer

Mellemell (oregistrerad)

Recommended Posts

Mellemell (oregistrerad)
Postat

Jag undrar om någon kan ge mig råd...kan min totalintresserade 6-åring börja spela sax? Vilken typ av intrument ska jag i så fall skaffa? Är de inte tunga, de där saxarna?

Ja, jag är inte särskilt insatt...men DU kanske är det!!!

Hjälp!

Annons
Postat

Det är aldrig för tidigt att lära sig instrument 🙂

Altsaxen är lite mindre än tenorsax som är den vanliga saxen man förknippar med saxofon, det finns även en ännu mindre sopransax som låter underbart. 😛

Jag hittade den här sidan, du kan kolla lite priser osv.

saxofoner

Mellemell (oregistrerad)
Postat

Tack ska du ha!

Om man hittar en altsax beg. är 3-4000 kr ett hyfsat pris?

Postat

Skaffa en yamaha för att den är billigare men den är inte den bästa och billigaste saxen.

Köp en begagnad sax. Yamaha är alltid bra, Får du en Selmer slå till direkt Con är också mycket bra, Yangisawa kanon.

Finns massor av saxar: Har du lite pengar köp en yammaha mycket bra sax.

Har du mer pengar köp en Yangisawa. Är inte övertygad om det men allt gottt!

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Mitt tips är att lillen börjar spela blockflöjt, det är lätt att lära och ett fantastiskt instrument att börja med om det sen är tänkt att gå vidare till sax, grundläggande blåsteknik och fingersättningstänk är nära saxofonens...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.