Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Sunkig dator som jag har blir jag sittandes att frysa spåren hela tiden. Sen jag fick ett meddelande om att hd'n blev full efter en frysning så kollade jag runt lite i Livemapparna och hittade brutala mängder frysta filer. Skulle jag frysa ett spår och senare "tina upp det" fixa ngt och sedan frysa det igen så tycks det sparas som ännu en ny fil.

Så min fråga är, varför? Så här gick det väl inte till i tidigare versioner, eller? Måste altså ett spår sparas på disken som en processad fil för att vara ett fryst spår? Jag kanske bara inte fattat vad ett fryst spår egentligen är...

M.v.h.

//affect

Annons
Postat

Jodå, detta händer även i 5an.. Skillanden är att i 6an kan du djupfrysa. Alltså att du kan frysa alla spåren samtidigt!

Postat

skulle nog bli djävlans roddigt att hålla koll på alla spår. Men förstår vad du menar

säg till dom ableton dom brukar ju vara lyhörda.. Djupfrysen är dock inte så dum..

Ynot

Postat

Ok, men är det även så att för varje gång jag fryser ett spår, tinar det och fryser det igen så sparas en ny version av det spåret? Altså att jag har flera versioner av samma spår där jag egentligen bara använder det sista?

Djupfrysningen låter absolut intressant. Har däremot inte sett något menyval för det (svårt för att läsa manualer) men antar att det funkar genom att markera alla spår för att få fram det menyvalet?

//affect

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.