djonas Postat 15 december 2006 Postat 15 december 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Kilimanjaro * ARTIST/GRUPP: Shrine of Distortion * GENRE: Rock n´Roll * LÅTLÄNGD: 03:02 * KOMPOSITÖR: slaptap (bas, trumprogrammering) , Vallhagen (sång), ynot (sång), Hellpig (gura H), djonas (gura V, gitarrsolo), Nikolaus (skönsång) & dede (syntsolo) * TEXT: dede * PRODUCENT: samtliga * MIX: djonas * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 4,17 MB * STATUS: Färdig demo * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Text av dede; Linan kommer hålla hela vägen upp, till spetsen Alla broar brinner, ingen väg tillbaka Ingen tid för ånger, de släcker elden med fotogen, elden med fotogen Linan kommer hålla hela vägen upp, till spetsen Titta inte ner! Titta inte bak! Allt brinner nu, MEN SNART Sitter min flagga, på toppen av KILIMANJARO Snö och köld gör världen lila Vår guide flydde i skräck Men vi, vi måste måste upp För att se solen stiga fram över KILIMANJARO Inte långt kvar nu Säger jag, stretar på När luften tar slut Hela vägen upp till toppen på Kilimanjaro Titta inte ner! Titta inte bak! Allt brinner nu, MEN SNART Sitter min flagga, på toppen av KILIMANJARO Alla broar brinner, ingen väg tillbaka de släcker elden med fotogen Ingen tid för ånger Bara för att lita på att linan håller HELA VÄGEN UPP! Hej alla vänner! Då var vi då äntligen klara, lagom till Jul, med vårt lilla forumsamarbete som föddes ur denna tråd. 😄 Slutresultatet blev en härlig mix av många olika stilar. Hoppas ni diggar. God Jul & Gott Nytt År önskar Shrine of Distortion !!! (djonas, slaptap, Vallhagen, ynot, Hellpig, Nikolaus & dede ) 😆 Redigerat 20 december 2006 av djonas
ynot Postat 15 december 2006 Postat 15 december 2006 Äntigen är den här... 😆 ta för er gött jobbat mixare...
Vallhagen Postat 15 december 2006 Postat 15 december 2006 Fan boys! Kul jobb! Jag tror det är läge att citera Hellpig, han sammanfattade det rätt bra i samarbetstråden 😆 Jag tycker fortfarande att det låter rätt bra för att vara ett gäng tokstollar som mer eller mindre spelat in vad de kände för nästan simultant utan att höra varandra.🙂 Gott jobb!
Baktakt Postat 15 december 2006 Postat 15 december 2006 Ja, fasiken grappar...-många kockar såd.... Om det fanns ett nobelpris i mixningsarrangemangslogistik, skulle detta utan tvekan gå till Slaptap, som lyckats med konsstycket att förena 7st adrenalinstinna, svårt håriga rockers, till att skapa detta epos.... Jag applåderar och lyfter på hatten, Ni fixade det! Tjohopp!
Wernborg Postat 15 december 2006 Postat 15 december 2006 (redigerat) Ja man skulle nästan kunna tro att detta var ett band som spelade. Men så många kockar blev det ju ett gott resultat. Gött gitarrsolo djonas. Härlig trumprogrammering slaptap. Övriga: kalas. PS. Men, var det MUTE på synthsolot, eller var det orgeln som menades?? DS. Så här löd tredje inlägget i originaltråden: Hehe. Helgalet. Kul som fan.Hade varit roligt att ha en gura som dubblar basen. Och en ren funkig gitarr som strör lite diamanter på toppen. Synd bara att jag inte fick nån funkig gitarr. Remix ?? 😉 Redigerat 15 december 2006 av Wernborg
Soxic Postat 15 december 2006 Postat 15 december 2006 (redigerat) Fan vad tungt. Härligt ljud, det är en fröjd att lyssna på instrumenten. Bra sång. Det här är en låt med mycket stor potential. Påminner mig lite om LOK. Redigerat 15 december 2006 av Soxic
Hellpig Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 (redigerat) Kul att låten är ute nu. Jag har haft mye nöje av det här samarbetet o det påminner mig lite om något liknande som jag var inblandad i på 80-talet. Fast på den tiden träffades vi på riktigt i en "riktig" studio och jammade samman låtar... det är inte klokt vad man kan göra med Internet. Tummen upp till både Slaptap och Djonas som har gjort ett fantastiskt jobb för att bringa ordning i kaos! Det kanske låter lite störigt nu men det är inget mot hur det lät från början, enligt min åsikt. Som det är nu är det ju njutbart att lyssna på och jag tror inte att jag hade kunnat göra hälften så bra ifrån mig på mixfronten! Redigerat 16 december 2006 av Hellpig
Valdez Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Fyyyy fasiken ni är galna!!...🙂 Grymt grymt ös!...asså! Lyssnar igen...hahah sååå bra jobbat! Grattis o GOD JUL!..
Valdez Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Kul att låten är ute nu. Jag har haft mye nöje av det här samarbetet o det påminner mig lite om något liknande som jag var inblandad i på 80-talet. Fast på den tiden träffades vi på riktigt i en "riktig" studio och jammade samman låtar... det är inte klokt vad man kan göra med Internet. Tummen upp till både Slaptap och Djonas som har gjort ett fantastiskt jobb för att bringa ordning i kaos! Det kanske låter lite störigt nu men det är inget mot hur det lät från början, enligt min åsikt. Som det är nu är det ju njutbart att lyssna på och jag tror inte att jag hade kunnat göra hälften så bra ifrån mig på mixfronten! Jag tycker man kan säga att det är ett snyggt kaos..🙂 Impad på hur ni sånggrabbar har fått till texten många ord där...häftiga utspel med rösterna och dessutom passar röstfärgerna väldigt bra!..Intensivt och färgglatt..gillas som tusan! Slaptaps bas är grymt go..gurorna ligger mycket spännande och drar o sliter vilket är såå grymt bra!...och sen också toppat med djonas gitarrsolo..gött gött! Ni har verkligen gjort ett kanonsamarbete! Tack för lyssning..och denna sparas ju!..😱
Hellpig Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Tack för de varma orden i vinterkylan... eh... regnrusket, Valdez!
sixties Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Det svänger och mixen låter bra! bra jobbat samtliga! det kunde möjligen varit lite mer orgel. 🙂 November´s Mount Everest har änligen fått en värdig uppföljare. 😱
Jejje Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Det håller ju fatiskt ihop helt okej! Möjligtsvis lite splittrat på vissa partier då det låter som om sångarna och gitarristerna inte riktigt spelar samma låt! Men vafan för att ha varit så många som samarbetat är det grymt bra jobbat!
slaptap Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Om det fanns ett nobelpris i mixningsarrangemangslogistik, skulle detta utan tvekan gå till Slaptap... ...och jag får skicka det vidare till djonas för det är han som har mixat... 🙂 Men det här har varit kul...det visar att det finns en viss logik i allt vansinne...😄
Hellpig Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Om det fanns ett nobelpris i mixningsarrangemangslogistik, skulle detta utan tvekan gå till Slaptap... ...och jag får skicka det vidare till djonas för det är han som har mixat... 😛 Men det här har varit kul...det visar att det finns en viss logik i allt vansinne...🙂 Fast egentligen skulle vi lagt upp din mix också, Slaptap. En helt annan ljudbild än Djonas och intressant på sitt sätt men det vore även intressant för den som vill höra hur annorlunda det kan låta när två olika gubbar sitter bakom reglarna.
Zauron_87 Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Jävlar vilken bra låt det här blev..... vilket ös, tummen upp grabbar 🙂 så jävla snyggt 😛
Nikolaus Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Min farsa sa: - Det är bra att du sjunger vanligt, de andra låter som det låter på P3. 🙂
Vallhagen Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Min farsa sa:- Det är bra att du sjunger vanligt, de andra låter som det låter på P3. 😛 Lysande 😄 Gott att du sticker ut mot mainstreamgubbsen, niko 🙂 ***** Å ni andra som överlag lämnar positiv respons: Kul att det vekar gå hem i stugorna:) Tack för det:)
dede Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 .............Åh nu kan ni väl berätta för mig vilken tonart vi spelar i..............?! 🙂
Overkill Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 (redigerat) Äntligen! Ska lyssna nu, återkommer. Låter underbart. Kan man få texten publicerad här? 🙂 Redigerat 16 december 2006 av Overkill
Nikolaus Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Öj vad lynnig Vallhagen ser ut på den sista 🙁
Larsson Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 hmm..känner igen den där rösten...kan det vara så att den kommer från Abramis Brama kanske...
dede Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 (redigerat) Kanske självklart men jag påpekar ändå:SPELA SÅ HÖGT SOM MÖJLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Redigerat 16 december 2006 av dede
Vallhagen Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Jag vill fortfarande se texten! Här serru 😄 ... författad av dede: Alla broar brinner (-De släcker elden med fotogen& ingen väg tillbaka (-Fotogen på elden Ingen tid för ånger (-Bara glöm! Glöm! Bara för att lita på att linan håller (-Linan kommer att hålla Hela vägen upp till spetsen på Kilimanjaro (KILIMANJARO - Inte långt kvar nu Säger jag, stretar på När luften tar slut Vi kämpar mot snö (och is Hela vägen upp till spetsen på Kilimanjaro Titta inte ner! Titta inte bak! Allt brinner nu MEN SNART Sitter min flagga på toppen av KILIMANJARO - Snö och köld gör världen lila Vår guide flydde i skräck Men vi, vi måste måste upp För att se solen stiga fram På spetsen av KILIMANJARO 😄 ey niko! Kul klippbild! Nåt för förstaposten kanske... tillsammans med ynots BERG!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.