Fred Postat 4 augusti 2004 Dela Postat 4 augusti 2004 Akta er för pluggar som buggar, som verkligen kan ställa till det i musikprogram. Det gäller gratis och billiga pluggar som man kan skaffa ute på nätet. För att få en så friktionsfri gång på datorn så bör man hålla sig till pluggar som är tillförlitliga genom att ha betalt pengar för dem. Men det finns även betalpluggar som kan ställa till det lika mycket som gratispluggar kan, men det är en liten varning. Fred Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 4 augusti 2004 Dela Postat 4 augusti 2004 (redigerat) Öhm... det var ingen nyhet direkt. Men det kan nog tjäna som tråd där vi kan lista buggiga pluggar. Skriv gärna upp utrustning och sequencer med. Alla kanske inte har problem med samma pluggar pga att de kör olika program. EDIT: rättat lite Redigerat 4 augusti 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
freddie Postat 4 augusti 2004 Dela Postat 4 augusti 2004 HALion 2 hänger sej alltid hos mej. Spelar ingen roll vilken updatering eller cubase verion. AMD 3000+ 1 Gb ram Tack å lov så finns Kontakt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fred Postat 4 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 4 augusti 2004 Tack å lov så finns Kontakt... Jag håller med dig att tack och lov att Kontakt finns. NI-kontakt är en helt suverän sampler där du kan göra mycket med samplingarna vilket man kan göra i Halion också. Men måste få lov att säga att Kontakt är mer stabil än vad Halion är. En kompis till mig jobbar i Halion 3.0 medan jag jobbar i Kontakt 1.5.3 d.v.s. vi bägge har de senaste versionerna och Halion 3.0 möter på alla möjliga konstiga felmeddelanden, men en uppdatering kanske är på väg. Fred Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Janne A (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Dela Postat 4 augusti 2004 Här är en plug som funkar kanon, som dessutom är gratis. Har provat den i både betalda och gratis program. http://www.knufinke.de/sir/index_en.html Finns även ca 700 Mb gratis samplade rum till den och samplingar från gamla godingar (EMT-LEXIKON) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 4 augusti 2004 Dela Postat 4 augusti 2004 Här är en plug som funkar kanon, som dessutom är gratis.Har provat den i både betalda och gratis program. http://www.knufinke.de/sir/index_en.html Finns även ca 700 Mb gratis samplade rum till den och samplingar från gamla godingar (EMT-LEXIKON) Verkligen en grym sak, med tanke på alla impulser som man kan ladda ner på nätet(det är ju dem som gör ljudet). Provar just nu impulser efter Pipeline TCM5000, och verkar helt perfekt för mig som mest pysslar med enklare akustiska produktioner och behöver reverb med karaktär. cpu-mätaren hoppar lite oroligt, men det tål verkligen att undersökas närmre! Tack för tipset! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dagon Postat 4 augusti 2004 Dela Postat 4 augusti 2004 Tapeworm pluggen som följde med Studios CD häromgången hänger alltid upp sig. Funkade en enda gång i mitt Cubasis VST 5.0. 2.4Ghz P4 dator med XP Home. Dessutom testade jag ett antal kassa (gratis) samplers som också buggar. Exempelvis 3s eller vad den heter. Trevlig tanke med multilayer osv, men funkade dåligt. Gratispluggarna från Mda är dock ok, de är ju skapade av en rätt så känd kille också. Även om de inte alltid låter toppen funkar de stabilt. /Dagon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Dela Postat 4 augusti 2004 Akta er för pluggar som buggar, som verkligen kan ställa till det i musikprogram. Det gäller gratis och billiga pluggar som man kan skaffa ute på nätet. För att få en så friktionsfri gång på datorn så bör man hålla sig till pluggar som är tillförlitliga genom att ha betalt pengar för dem. Men det finns även betalpluggar som kan ställa till det lika mycket som gratispluggar kan, men det är en liten varning. Fred No Shit!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.