Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fick min nya MacBook härom dagen och kollar runt lite efter en extern hårddisk.

Frågan jag har är om jag klarar mig på en USB 2.0 disk eftersom jag använder Mou Traveler som är ett firewirekort.

Jag kommer spela in maximum 12 kanaler samtigt.

Jag har hört att man kan seriekoppla en FW-disk genom mitt Traveler men hur funkar detta?

Annons
Postat (redigerat)

På mitt FF800 så klarar det 56 kanaler in och 56 kanaler ut samtidigt i 24 bitar och 48khz. Och det i då fw 400. Så det borde inte vara nåt problem med att seriekoppla på en HD på din 400 kabel på 12 kanaler även om det inte är att föredra. Men i bandbredd så går det alla gånger. Men jag du klarar dig på usb 2.0

Köp en La Cie d2 Extreme triple interface. Då har du ju FireWire 800, FireWire 400, USB 2.0 och har möjligheten att testa dig fram. Plus att du får en bra HD på köpet 😏

Btw, finns det expresscardplats på din book? Där kan det ju finnas alternativ till att koppla sig där.

Edit:

"Sveriges snyggaste ljudtekniker" enligt Farbror Fläsk"

Jasså, du har jobbat ihop med dom? Hehe, ja. Dom är rätt roliga gubbar. Har kört dom några gånger för en massa årsen 😄

Redigerat av KillwithSkill
Postat
På mitt FF800 så klarar det 56 kanaler in och 56 kanaler ut samtidigt i 24 bitar och 48khz. Och det i då fw 400. Så det borde inte vara nåt problem med att seriekoppla på en HD på din 400 kabel på 12 kanaler även om det inte är att föredra. Men i bandbredd så går det alla gånger. Men jag du klarar dig på usb 2.0

Köp en La Cie d2 Extreme triple interface. Då har du ju FireWire 800, FireWire 400, USB 2.0 och har möjligheten att testa dig fram. Plus att du får en bra HD på köpet 😕

Btw, finns det expresscardplats på din book? Där kan det ju finnas alternativ till att koppla sig där.

Edit:

"Sveriges snyggaste ljudtekniker" enligt Farbror Fläsk"

Jasså, du har jobbat ihop med dom? Hehe, ja. Dom är rätt roliga gubbar. Har kört dom några gånger för en massa årsen 😮

Okej men då borde det ju funka bra att seriekoppla då.

Haha, ja Farbror Fläsk är underbara! Det sjukaste bandet i detta land utan tvekan 😮

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.