Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena,

är det någon "där ute" som vet om det i Cubase SL 3 går att vid audio mixdown göra så att alla tracken i låten exporteras som separata mono ljudfiler? Det är så att jag spelat in en kompis och hans band på ca. sammanlagt 20 tracks, och många av tracksen består av ett flertal clips. Han vill nu mixa själv och då han kör med ProTools så tänkte jag att det lättatste sättet att få det att fungera är då att exportera varje track i Cubaseprojektet som en separat fil med gemensam startpunkt... Det skulle va skönt att kunna exportera alla filerna på en gång. 😠

Som vanligt, tacksam för alla tips 🙁

// Klas

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Det har funnits ett macroscript på Steinbergs forum, men jag kan inte komma ihåg vad det skriptet hette. Den som söker skall dock finna. Tror att det diskuterats här också?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.