Bright Monday (oregistrerad) Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 LÅTNAMN: Hung Over Still ARTIST/GRUPP: Bright Monday GENRE: Alternative/Indie Rock LÅTLÄNGD: 05:41 KOMPOSITÖR: Viktor Rinneby, Victor Ullman PRODUCENT: Viktor Rinneby, Martin Carlsson EV. MEDVERKANDE: Victor Ullman, Viktor Rinneby, Hampus Sundén, Erik Lundahl, Patrik Schlegel INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 STORLEK: 7.80 MB STATUS: Nyinspelad låt LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
drloop (oregistrerad) Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 Mysig låt. Bra sång. Kul ljudbild. Men jag blir inte klok på att det stundtals är otajt. Det är inte heller charmigt otajt utan just bara otajt. Synd för det är bra för övrigt.
Rattlesnake Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 (redigerat) Jag gillar den här sortens musik! Oj vad de fem minuterna gick fort. Jag vill plussa för: Gitarrerna och basspelet. Sången och stämmorna. Intressanta panoreringar. Variationen i dynamik över låten, och leken med halvtakter. Minus för trummorna, låter ibland otajt och virveln låter bara kakburk. Mixen är väldigt dov, kanske mest beroende på hög elbas men diskant saknas också. Bra sång som sagt, men det engelska uttalet är inget vidare... Jobba mer på det. Låter som en liveinspelning i replokal. Har jag rätt är ni ett ruskigt duktigt band. Har jag fel, dvs är detta en inspelat spår för spår, så brister det nog lite i er inspelningsteknik... Najs sammanfattningsvis. 4 av 6 kulor. 🙂 Å välkommen till forumet 🙂 Redigerat 14 december 2006 av Rattlesnake
Concubine Postat 15 december 2006 Postat 15 december 2006 kul...lite "cali-rock"..svänger gott nu de dåliga nyheter... mixen är kass (tyvärr) -trummorna måste upp och fram och cymbalerna måste verkligen städas upp -sången i början (o-o-o-oh -delen) måste upp, trodde först det var nån som babblade i backgrunden under inspelning -basen i förhålande till trummorna är tok hög, och gitarrerna är det samma vissa med...tar över sången vid vissa stunder -kanske lite mindre dist på "solo"-guran...låter lite mycket hård-rock -engelskan i början måste arbetas på (hata vara språk-polis men det måste) annars är en bra låt alltid en bra låt och det här skulle intressera mig i att köpa en hel skiva...jätte bra jobba på nu...vill höra den rena versionen och mera,mera, mera mvh,Micke
Jon Rinneby Postat 15 december 2006 Postat 15 december 2006 (redigerat) Till grabbarnas försvar tänkte jag bara påpeka att de spelat in allt själva på sin skola. Och har väl egentligen inte direkta erfarenheter av att mixa och mastra. De är framförallt ett liveband, och ett riktigt bra sådant, som någon skrev. Men nu gäller det som sagt inspelningen och där är jag böjd att hålla med om att det grötar och mycket ligger och slåss om samma frekvenser. Vet inte om de mixar på analogt eller digtalt bord, men hur som helst finns en hel del att pilla med. Pratade med bandet och de eftersträvar ett skitigt sound. Lyssna gärna på deras andra låtar på myspace Lycka till Redigerat 15 december 2006 av Yllet
Bright Monday (oregistrerad) Postat 16 december 2006 Postat 16 december 2006 Hallå! För att ni ska få lite klarhet i det hela så ska jag inleda med en kort presentation. Vi är 5 slynglar från Lund som går sista året på gymnasiet. Detta projekt togs an av en kille som läser Ljudproduktion B tillsammans med en i bandet. Dvs. att vi fortfarnade är väldigt amatörmässiga när det kommer till inspelningsteknik/mixning. Som någon nämde är vi framför allt ett bra liveband men självklart eftersträvar vi att få våra låtar att göra sig bra inspelade också! Men det är jättetrevligt att man fått in lite svar på denna tråden! Det finns saker som vi verkligen känner att vi ska ta till oss och förbättra, rent musikaliskt handlade det om tidsbrist och stress (någon nämde otighta trummor). Under inspelningen av denna låt bytte vi bassist så det var mycket krångel att komma igång med övrig inspelning. Då detta är ett projekt i Ljudproduktion B och därmed en annans projekt, så hoppas jag ideligen att ni kan hålla i er i väntan på att nästa RIKTIGA demo släpps! Tack för hjälpen! /Bright Monday 😄
Lundin Postat 17 december 2006 Postat 17 december 2006 Den musikaliska kvalitén skiner igenom och jag tycker låten lovar långt mer än mixen gör. Jag kan se ( höra) framför mig den här låten rätt balanserad, stereodefinierad och frekvensrensad... ..DÅ.. talar vi en helt annan lyssningsupplevelse.. Ser fram emot den RIKTIGA demo'n 😮 Kör på.
Bright Monday (oregistrerad) Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Gött att höra! Vi siktar på att bli färdiga med den nya demon inom 1-2 månader. Då med två nya fräscha låtar utöver denna. Tack o hej.
Fidden Postat 18 december 2006 Postat 18 december 2006 Ja detta lovar verkligen gott! Bra låt med riktigt bra arrangemang. Inspelning och mix låter bra för att vara gymnasiekursnivå tycker jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.