Henke Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Har länge undrat över vad Scroll-Lock-tangenten kan användas till. Jag kan inte finna något användningsområde för den... Någon som vet?
VacUm Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Är väl något som hängt med sedan dos-tiden skulle jag tro. Gick det inte pausa med den när man listade nåt som inte kom plats på skärmen?
Egghuvud Postat 4 augusti 2004 Postat 4 augusti 2004 Scroll Lock är en tangent som återfinns på så gott som alla tangentbord till persondatorer. Användes tidigare för att styra bläddringen (rullningen) av text på tangentbordet. I windowsmiljö har den begränsade funktioner, men används i vissa program. Enligt initierad källa! 😳
Henke Postat 4 augusti 2004 Trådstartare Postat 4 augusti 2004 Tack! Då kanske jag kan sova ostört om nätterna i forsättningen!
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 Den är assignad till att processa på reverb + kompressor + De-esser i nuendo hos mig, när man har bråttom med sina körer.
Egghuvud Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 Man gör alldeles för lite makron, fast det är så lätt i SX (nuendo): Fattar inte varför jag aldrig tar mig tid att underlätta en del av komandona. Istället sitter man och klicketiklickar. T e x F11, välj instrument, klick klick klick. 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.